Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Docka till Powerbook?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 14:32

Hejsan. Min pappa har nu sagt att han vill ha en Powerbook så jag hade tänkt att beställa en åt honom men han vill ha någon sort "docka" som han hade på sin gamla IBM. Finns det något liknande till powerbook?

Japp, Bookendz. Finns på inWarehouse, men är dyra som ******.

varför ska han ha en docka, gillar han inte att dra ut sladdar och sätta i dem igen?

Jag hade en sån där Bookendz till en Pismo en gång i tiden. Dyr var den och väldigt smäckig. Fast de kanske är bättre nu.

Mm, fyra tusen för att slippa peta med sladdar är inte prisvärt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 15:32

Jag tror faktiskt han inte vill pilla med sladdar. Jag skulle inte bry mig men frågan är om han gör det. Dyrt är det iaf. För dyrt. Ganska dumt att det inte följer med en docka som på många PC laptops.

Ursprungligen av FelixSwensson:

Ganska dumt att det inte följer med en docka som på många PC laptops.

Vilka är dessa laptops?
Jag har bara sett det som tillval.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 16:00
Ursprungligen av Kristofer:

Vilka är dessa laptops?
Jag har bara sett det som tillval.

Följer med kanske det inte gör. Men jag kommer ihåg att IBM hade det där det fanns en stor kontakt i botten av datorn som allting kopplades via.

Dockningsstationer är vanliga på Dell, HP och IBM i storföretag. Jag skulle nog inte vilja ha en personligen eftersom jag oftast kör Airport inte använder speciellt många anslutningar till datorn.

Löjligt stora prisskillnader mellan InWarehouse och tillverkarens prislista.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 02:52

Världen mest onödiga tillbehör? Man måste ju hursomhellst stoppa in den i dockan varje gång.

Kan någon förklara för mig snälla....Så ful, så dyr, så onödig.

Ursprungligen av Elias:

Världen mest onödiga tillbehör? Man måste ju hursomhellst stoppa in den i dockan varje gång.

Kan någon förklara för mig snälla....Så ful, så dyr, så onödig.

Ja snygg är den inte direkt men ganska bra och nästan nödvändig om man ofta flyttar Powerbooken mellan fältet och en arbetsplats där man har mycket kopplat till PBn . Glapp och neddragna tillbehör i golvet är ju inte så kul. 2000:- som priset är i USA är inte billigt men säkert värt det för rätt många. Tid är pengar och några minuter sparar man säkert per inkoppling plus att man slipper oroa sig för att man kopplat fel.

Dockarna var betydligt snyggare förr när Apple hade anslutningarna på baksidan.

Ursprungligen av Elias:

Världen mest onödiga tillbehör? Man måste ju hursomhellst stoppa in den i dockan varje gång.

Kan någon förklara för mig snälla....Så ful, så dyr, så onödig.

-Ström
-Telefonlina för att faxa
-Nätverkskabel
-Extern Firewire-hårddisk/iSight
-Mus/tangentbord
-Digitalkamera/Kortläsare
-Extern skärm
-högtalare.

Totalt åtta stycken sladdar som ska pluggas i och ur då man flyttar datorn. Hade varit mycket smidigt med en dockningsstation tycker jag, men priset och utseendet avskräcker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 01:50
Ursprungligen av David Molarin:

-Ström
-Telefonlina för att faxa
-Nätverkskabel
-Extern Firewire-hårddisk/iSight
-Mus/tangentbord
-Digitalkamera/Kortläsare
-Extern skärm
-högtalare.

Totalt åtta stycken sladdar som ska pluggas i och ur då man flyttar datorn. Hade varit mycket smidigt med en dockningsstation tycker jag, men priset och utseendet avskräcker.

Men fortfarande, det går tar ju ungefär 30sekunder längre att göra det själv, + att ingen kopplar in allt det direkt varje gång, musen ligger kopplad till tangetbordet...

ja ja

  • Medlem
  • 2005-02-13 20:34

är de flesta sakerna usb tilbehör kan man reducera antalet sladdar genom att ansluta en usb hubb till ibooken & då endast dra ut en enda kabel om man så önskar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 20:59

Det finns mycket mer onödiga tillbehör, man skulle nog ha ganska bra användning för en såndär.
Synd bara att den är så j*vla dyr. Finns det ingen annan?

1
Bevaka tråden