Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter "skjuta bollar"-spelet?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-10 03:21

Är det någon som vet vad det där gamla spelet där man ska skjuta ner olikfärgade bollar heter (oftast...)? Ni vet det där spelet där bollar trillar ner när man skjutit fast en tredje likfärgad boll på två andra...Pedagogiskt tillräckligt? På Shockplay.com finns en variant som kallas Cosmic Connection om det kan vara till hjälp. Jag vill dock hitta en freeware- eller en shareware-variant på Versiontracker eller nåt och jag vet inte vad jag ska söka efter. Jag minns att jag en gång i tiden var beroende av denna typ av spel och vill bli drogad igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 03:53
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 04:39

Faaaaaasen oxå, "bara en gång till" slog till igen....

Det låter ju som Frozen bubble... Eller en av miljoners varianter av det.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 11:07

Antar att du menar Super Puzzle Buble eller som det heter i Japan, Super bust-A-move....

Spelet finns iallafall till ALLA spelkonsoller som har tillverkats......

Har varit hellt beroende och jag och mina polare tänkte ett tag kolla om det fanns något sorts mästerskap i Japan ( bara måååååste dom ju ha) och dra dit och tävla....hahaha

Skulle också kunna vara Puzzle de Pon! (utropstecknet är en del av namnet om jag inte minns fel) Fanns i arkadhallarna förr.

edit: Jag är rätt säker på att det inte finns till dator dock. Man kan emulera det i MAME om man vill, men det är inget jag uppmuntrar om du inte mot all förmodan skulle äga spelet.

Yay! Snood! Nu har jag att göra i en timme eller så.

Att ha Snood i sin dator hör till allmänbildningen.
Går inte en dag utan lite Snoodande

Finns även för PC om ni är tvingade att använda det på arbetstid.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-10 16:11

hehe, spela snood på en os 8.något mac för många många år sedan... det var den dagen jag insåg att jag skulle ha en mac i framtiden:-P

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-10 17:55

Jag tackar för alla tips. jag laddade hem Snood och blev lite besviken eftersom jag sitter med en iBook utan mus. Det är lite knepigt att det inte går att använda piltangenterna i spelet. Finns det egentligen något liknande spel (på versiontracker t.ex)? Fler tips, gärna med länkar, mottages!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-10 20:29

Nu börjar det likna nåt! Har nu suttit med Frozen Bubble en halvtimme och känner mig beroende igen! Tack.

finns det inte något som heter Bitch (jag har aldrig spelat det, jag lovar ) på några populärare flash-spel sajter? Har sett flickorna i klassen spela det på Grafisk Kommunikation lektionerna...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 18:43

Appropå bollar, fanns ett mac-spel för ca 10 år sedan där man var en liten boll-liknande gullig varelse som skulle klura sig genom olika banor. Man kunde ändra "bollens" egenskap mellan fyra färger där typ gul kunde studsa och skjuta, röd käka mjuka väggar och golv, blå simma och grön kanske klättra och svinga i lianer.

Någon som kommer ihåg namnet och vet om det går att köpa någonstans?
Ett av de få spelen förutom snood som lockat mitt intresse...

Ursprungligen av tonbe370:

Appropå bollar, fanns ett mac-spel för ca 10 år sedan där man var en liten boll-liknande gullig varelse som skulle klura sig genom olika banor. Man kunde ändra "bollens" egenskap mellan fyra färger där typ gul kunde studsa och skjuta, röd käka mjuka väggar och golv, blå simma och grön kanske klättra och svinga i lianer.

Någon som kommer ihåg namnet och vet om det går att köpa någonstans?
Ett av de få spelen förutom snood som lockat mitt intresse...

Jag är hyfsat säker på att du menar Fury of the Furries från Kalisto/Mindscape 1994.

edit: Jag tror knappast du kan köpa det någonstans. Det ligger som "abandonware" här och var på nätet, men det får du ta ställning till själv.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:02

Precis det jag menade, tack! Får kolla lådan med gamla disketter en gång till...

1
Bevaka tråden