Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAQ till bättre info?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-06 16:54

Det kom upp förslag på förbättringar av FAQ, i en annan tråd, som jag tycker skulle lyftas fram.

Citat:

Ursprungligen skriven av nubi

Ett bra sätt att slippa de vanligaste frågorna är ju som sagt en FAQ under t.ex. varje avdelning som Mac mini, iBook, iPod osv... Då slipper man "onödiga" frågor och onödiga kommentarer om de "onödiga" frågorna. Jag skulle kunna tänka mig att ta på mig att försöka hålla t.ex. en Mac mini eller iBook FAQ igång. Denna FAQ-"tråd" skulle ju givetvis vara "kladdig" så att den jämt är överst, och dessutom skrivskyddad för andra än de ansvariga för FAQ'n. Man kanske skall ha 2-3 st som delar på att administrera en FAQ så den inte "slocknar" eller dör ut..

FAQ skall innehålla fakta.
De skall vara låsta. Dvs inte vara en tråd med kommentarer.
Hållas uppdaterade av en eller fler redaktörer.
Om man vill tillföra info till FAQ bör det finnas sätt att meddela redaktörerna i FAQ (länk?).

Ämnen till FAQ bör vara sådant som det ställs många frågor om inom de olika forumen förutom regler mm.

Jag kan tänkas ställa upp som redaktör.

Bra idé.

Som du säger så måste de hållas levande och vara helt uppdaterade, annars försvinner poängen.

En switcher-FAQ skulle behövas...

1
Bevaka tråden