Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej alla!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba!
Ja e ny här som ni antagligen förstått. Blev medlem för att jag såg hur brett forumet verkar vara också behöver man ju lite hjälp med saker ibland. T.ex. med den nya Mirrored Door (2003) G4:an som man har köpt. Det är först nu med den nya datorn som det käns värt att va med i ett macforum. Den gamla var ingen idé att satsa på.

Så, det var lite om mig (mer om min dator). Ja tror att detta kommer att bli ett forum jag besöker rätt ofta.

Tack och hej.

Btw, någon som vet om man vågar köpa billiga minnen från dataprince? T.ex. Ramos 512MB. Har fått olika råd: några säger "akta dig för billiga märken!", andra säger "köpa bara kända märken eller sådana som apple använder". Så vad ska man satsa på?

Tack och hej igen!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-04 16:27

Välkommen hit till våra stora glada familj.......

Vad gäller minnen finns det många trådar om detta kära ämne. Använd sökfunktionen i menyn och du skall finna.

Jo, jag har sökt runt en hel del men inte riktigt hittat svar. För det verkar som ord står mot ord...typ. Men man kanske har turen att någon som har provat ett ramos-minne tittar in? kanske...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-04 16:54
Ursprungligen av Martin Malmquist:

Jo, jag har sökt runt en hel del men inte riktigt hittat svar. För det verkar som ord står mot ord...typ. Men man kanske har turen att någon som har provat ett ramos-minne tittar in? kanske...

Ja det kanske är turen man ska ha med sig vid köp av en billigare minnen.
Se bara till att du har en acceptabel garanti från leverantören. Men det kompenserar ju inte för allt besvär som ibland diffusa eller på annat sätt trilskande minnen medför.

Men kan man få garanti på att det funkar på en mac? Alltså från en icke-mac försäljare?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-04 17:55
Ursprungligen av Martin Malmquist:

Men kan man få garanti på att det funkar på en mac? Alltså från en icke-mac försäljare?

Det är väl det man ska försöka kräva för att köpa.

1
Bevaka tråden