Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook g4 ram

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Mitt första inlägg här. Är just påväg att köpa nya powerbooken och är osäker om det lönar sig att köpa extra minne utanför Apple Store eller inte. Om det bara skiljer ett par hundralappar spelar det ingen roll men kan man få ner priset rejält är det ju värt att tänka på. Vad säger ni?

/Emil

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 21:12

Apple verkar ha sänkt priserna på extra minne. Det verkar ligga ungefär i linje med vad det kostar att köpa från någon annan ÅF i efterhand. Något över möjligtvis men inte mycket.

  • Medlem
  • 2005-02-01 21:32

Om du inte monterar det själv, tänk då på att det kan kosta extra även om åf har lägre priser på själva minnet. (Eller monterar alla gratis? Vad säger åf?)

Ursprungligen av Baron:

Om du inte monterar det själv, tänk då på att det kan kosta extra även om åf har lägre priser på själva minnet. (Eller monterar alla gratis? Vad säger åf?)

Nu har jag ju inte monterat minne i den nya PB, men i den förra modellen (Ti) är det en operation så enkel att man utan problem kan göra det själv.

Ursprungligen av Red Monkey:

Om det bara skiljer ett par hundralappar spelar det ingen roll men kan man få ner priset rejält är det ju värt att tänka på. Vad säger ni?

Jag säger så att om även om det endast skiljer två hundra kronor så är mitt förslag att köpa minne där det är lägst pris och sedan använda de två hundra som blir över för att inhandla en liten butelj Veuve Clicquot som kostar runt 185:- för att fira det nya inköpet

Tack för er hjälp! Jovisst du har helt klart en poäng Anders, men jag gillar inte att rodda runt o mecka med saker för mycket Lazy boy. Nå väl, gjorde en beställning för en stunds sedan så nu är det bara att vänta på att posten skall dyka upp.

/Emil

1
Bevaka tråden