Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej , jag är ny medlem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-27 21:33

Hej . Jag är ny medlem på 99mac har ännu inte bytt ut min pc mot mac, behöver därför råd vad jag ska köpa, det ska vara en bärbar.
Jag hade tänkt mig pb4 men ska kanske vänta om det snart kommer en pb5 istället .

Vad är de största fördelarna med mac mot pc ? . Kommer det bli svårt att switcha ?

Tack på för hand för alla råd /Ronny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 22:59

Hejsan!

Jag tycker att du ska satsa på en PBG4, då första versionen av G5an säkert kommer inneha många buggar. Det är aldrig bra att köpa första versionen av en så pass avancerad produkt.
Så, ska du satsa på PB, gör det efter uppdateringen som möjligtvis infaller nästa vecka.:)

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-27 23:50
Ursprungligen av ajaxx08:

Hejsan!

Jag tycker att du ska satsa på en PBG4, då första versionen av G5an säkert kommer inneha många buggar. Det är aldrig bra att köpa första versionen av en så pass avancerad produkt.
Så, ska du satsa på PB, gör det efter uppdateringen som möjligtvis infaller nästa vecka.:)

Tack så mycket för tipsen !

håller med förgående talare, verkligen klokt att inte jobba overkill såhär första gången. jag är macare sedan länge och sitter på en riktigt trött pb g4 titan, och den duger bra så jag tror att du kommer gilla en pbg4, den senaste alltså. Verkligen bra datorer.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-27 23:47

Tack för dom tipsen !

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-28 00:03
Ursprungligen av martenbjork:

håller med förgående talare, verkligen klokt att inte jobba overkill såhär första gången. jag är macare sedan länge och sitter på en riktigt trött pb g4 titan, och den duger bra så jag tror att du kommer gilla en pbg4, den senaste alltså. Verkligen bra datorer.

Tack.
Är det kokt att uppgradera en sån maskin med mer minne,hårdsisk redan från start ?

Jag kommer att använda den i jobbet har ni tips på bokförningsprogram eller funkar spcs på mac ?
jag är ju helt grön inom mac så alla köptips ang program mm är verkligen uppskattade ! .

Kompis till mig säger att allt är mer lätt arbetat på mac (logist) det är ju ingen nackdel , men det blir väl en överkörnings period misstänker jag , så jag kommer nog att fråga mycket på forumet här .

Tack/Ronny

1
Bevaka tråden