Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

idisk sync = segt som satan.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2005-01-16 17:15

Tja!

Nu börjar jag bli riktigt frustrerad på detta. En helt kanon tjänst och hela rubbet, visst, jätte bra. Men för, ursäkta, FAN det går ju i snigel fart! En mapp med lite .php filer på typ 500k har tagit lätt 15 mins hittils och då har det gått ~40% (30 filer av 75). Det måste ju för fan vara ett skämt eller? Visst, jag har "bara" 512kbps, men det ska fan inte behöva ta mer än 10 sek även om han måste kolla massa skit. Jag hoppas fasen i mig att det är något som är fel, och att det inte ska vara såhär...

Finns det någon här som kan svara eller ska jag behöva maila apple?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 18:54

du har ju support så skriv till dom, det gjorde jag i ett liknande ärende men inte samma, och fick snabbt svar.
i mitt fall skulle man b.la ställa in sök på osynlig objekt och söka efter 2 filer på idisken, jag kommer inte ihåg vad dom hette, men efter att jag hittat dom och kastat dom fungerade allt bättre.

joförresten detta:;

Next, search your iDisk using the Finder's Find command and add the following two search terms:

1. Search In: Specific Places. Click the checkbox next to your iDisk to select it.
2. Name contains "fstemp" (do not include the quotation marks)
3. Visibility: invisible items

The search results will list all invisible .fstemp files on your iDisk, which you should then delete. To verify that your iDisk space has been reclaimed, check the iDisk usage tab in System Preferences. If for some reason this does not resolve your issue, please reply to this email with a step-by-step description of your actions, and we will investigate further.

ovan kan ju hjälpa dej också, men inte säkert. som sagt kolla med supporten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-16 19:02

Jag har också upplevt det extremt segt. Min lösning var att gå över till mac.se istället, eftersom deras tjänster täcker min behov och deras servrar är väldigt snabba (antagligen för att de är i Sverige).

1
Bevaka tråden