Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas Army!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:34

Vad har hänt med AA ? Det finns knappt en enda server att logga in på numera !

AA har ju gått upp i version 2.2.x (Vanguard) till Windows o Linux men inte till OS X än.

Är det därför det inte finns några servrar till 2.1 ? Borde man inte kunna logga in på 2.2 servrar även om man har 2.1 ?

Nå´n som vet ?

Ursprungligen av Frippe#1:

Vad har hänt med AA ? Det finns knappt en enda server att logga in på numera !

AA har ju gått upp i version 2.2.x (Vanguard) till Windows o Linux men inte till OS X än.

Är det därför det inte finns några servrar till 2.1 ? Borde man inte kunna logga in på 2.2 servrar även om man har 2.1 ?

Nå´n som vet ?

ja du.... detta är ett sorgligt kapitel. Gamespy som sköter server listningen i Americas army alltså fönstret där alla servrar som kommer upp så att man ser vilka som finns har valt att lägga ner mac delen. eller rättare sagt så har dom valt att chock höja priserna för sina tjänster för mac sidan. dom har inte kommit med något officiellt utlåtande ännu men så är det. eftersom gamespy är inbyggt i americas army så kan man inte bara slänga ut det (enligt utvecklarna) så istället skiter dom i mac versionen.

jag har precis blivit introducerad i mac världen och är positivt överraskad och tänkte faktiskt slänga ut min PC men tyvärr så älskar jag americas army och därför måste jag behålla pcn. tusan också säger jag eftersom americas army har funkat perfekt tidigare på mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 16:11

Otroligt trist. I värsta fall kanske dem lägger ned Mac versionen helt och hållet. Plus att nya spel inte kan utnyttja GameSpy. Verkligen tråkigt.

AA är i mitt tycke det bästa FPS spelet som finns (det har förstås sina minus, t.ex. att man blir skjuten nästan omedelbart av ngn finnig tonåring som är musvirtous) framför allt pga den höga realismen och sköna känslan.

  • Medlem
  • 2005-01-14 16:23
Ursprungligen av Frippe#1:

Otroligt trist. I värsta fall kanske dem lägger ned Mac versionen helt och hållet. Plus att nya spel inte kan utnyttja GameSpy. Verkligen tråkigt.

AA är i mitt tycke det bästa FPS spelet som finns (det har förstås sina minus, t.ex. att man blir skjuten nästan omedelbart av ngn finnig tonåring som är musvirtous) framför allt pga den höga realismen och sköna känslan.

Fast att inte kunna använda GameSpy kan vara en bra sak, hatar GameSpy - det sämsta som hänt på länge att många speltillverkare anväder dem. Tokjobbigt att ladda ner demos osv.

Bort med skräpet.

/hpe

Testat GameRanger? Obs, endast för Mac

http://www.gameranger.com

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 10:26

Gameranger verkar bra men det finns, åtminstone inte när jag körde programmet, en enda server för AA. Däremot en hel del för COD t.ex. Alltid en början.

Hoppas de "stora grabbarna" löser det hela ...

Tur att man aldrig fastnade för "AA" *puh*

1
Bevaka tråden