Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort på usb el firewire

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså kom på en tanke, det finns ljudkort för usb och firewire, borde det inte finnas som grafikkort?? Tanken är att köpa Mac mini och ha som projektor dator, men den har ju bara en grafik utgång.

Men alltså min fråga är, finns det usb el firewire grafikkort??
Eftersom det finns saker till allt annat borde ju finnas.

Annars, vad sägs som ideén??

Problemet är nog bandbredden. Firewire ger 400Mbit och USB2 ger 480Mbit.

AGP 8x ger drygt 20 000 Mbit som jämförelse.

  • Medlem
  • 2005-01-12 22:43

ohh, detta har jag tänk på oerhört länge...

låt mig gå tillbaka till pc världen ett ögonblick och berätta om deras nya formfaktor som ska erövra alla maskiner....BTX (ATX används ju idag...) skillnaden är pci express, bättre modekort/chassi design för kylningensskull, lufttunnelstil.

på intels prototyp BTX moderkort har en mycket intressant sak dykt upp, en kontakt för pci express x1...observera, ingen slot, utan just en kontakt för kabelanslutning.

visst, grafikkort kräver nog mer kräm än pci express x1, men detta är nog en start...
pci express via kabel innebär att man inte behöver ha komponenter i form av kretskort monterade i chassit, man borde kunna tillverka något att ha utanför chassit.

jag kan tänka mig att man inte kommer kunna ha lång kabellängd till dessa pci express x1 kontakter om de nu ens kommer finnas på de officiella moderkorten från intel.

det finns några "externa" grafikkort idag redan, men vad jag uppfattat är de otroooligt kassa, det fanns någon usb > svideo adapter pryl, samt grafikkort för pcmia slot, inga höjdarprodukter jag kan tänka mig om man vill labba med snabb grafik som vi är vana med.

1
Bevaka tråden