Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LIVE: MacWorld Expo San Francisco 2005

Tråden skapades och har fått 520 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:31
Ursprungligen av Carl-Johan:

Diggar helt klart Mac Mini, men jag är lite tveksam till Shuffle p.g.a ej existerande skärm.
Är också smått besviken på att det inte blev någon uppdatering på PB. Men men det får bli till sommaren när Tiger förhoppningsvis släpp(t)s...

Skärm och skärm, tänk alla blandband man gjorde i yngre dar - detta är samma fast bättre. Mina öron har nu officiellt ropat Hurra! efter min beställning på Apple Store.

Mac mini skulle bli perfekt som mediamaskin till tv/projektor etc. lite slösigt att använda en hel mac som dvd/filmspelare kanske men den skulle ju även kunna agera hemmaserver och renderingsnod (eller komplieringsnod i mitt fall
alltså, detta tyckte jag var grymt! två produkter som skapar sjukt habegär + överkomliga. verkar som många andra tänker samma tanke....skulle gissa på en vulgär ökning i antal macar i världen efter detta. Hoppas nu bara att Apple kan leverera...

Mmm, äntligen

Jag har spanat länge och fejk-konfat en liten Shuttle-PC på www.datorbutiken.com. Tänkt som en liten filserver med externa FW-hårddiskar körandes Gentoo, nåbar från jobbet via ssh så jag kan hämta artiklar från min lilla forskningsartikeldatabas + filmserver mm. Ut med det gamla in med det nya, en härlig liten MacMini med Superdrive och airport extreme är nu beställd! Vågar man låta den stå i garderoben?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 22:28
Ursprungligen av SalleNOS:

Audio only webcast?? när kommer filmen..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:32
Ursprungligen av Fredric:

Audio only webcast?? när kommer filmen..

Öhhm? Varför kollar jag på video stream nu för då?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 22:20
Ursprungligen av Axafluff:

Jag har spanat länge och fejk-konfat en liten Shuttle-PC på www.datorbutiken.com. Tänkt som en liten filserver med externa FW-hårddiskar körandes Gentoo, nåbar från jobbet via ssh så jag kan hämta artiklar från min lilla forskningsartikeldatabas + filmserver mm. Ut med det gamla in med det nya, en härlig liten MacMini med Superdrive och airport extreme är nu beställd! Vågar man låta den stå i garderoben?

Aldrig en Mac i garderoben. Dom är för snygga.

/ E

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-11 21:21

Sweclockers har också en rätt aktiv kommentarstråd i forumet...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=399024

oj, jag beställde visst en iPod shuffle 1GB nyss hann inte ta mig ur steves RDF hehe

Ursprungligen av Filip Wänström:

oj, jag beställde visst en iPod shuffle 1GB nyss hann inte ta mig ur steves RDF hehe

LOL Ja, för en gångs skull har man ju nästan råd att spontanköpa en ny Apple-produkt...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:22

Jag ska lätt ha en iPod Shuffle!!
Beställer en 512'a direkt!!

mvh/jensa

Bra att det inte blev nån uppdatering på PowerBooken!
Det finns alltså fortfarande hopp för PowerBooks med den nya G4-processorn istället för den mes-uppdatering som det ryktades om

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 21:45

Mac mini kommer att skapa en helt ny och väldigt stor marknad för Apple, marknadsandelen kommer att öka, ordentligt.

Jag flyttar till nyhetsforumet nu!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:53

Nån som kan styrka att den har 3.5" disk?

det bästa är kanske att alla pc-användare slipper langa bort sina tangentbort möss bildskärmar etc när dom switchar.

Bloody hell. Har jag missat något eller kom det ingen ny iPod mini? Jag ville ju ha 12 timmar och 5 GB.

Jag måste passa mig så att jag inte spontanköper en sån där Shuffle nu....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 22:18

Har redan pratat med flera PC vänner som är sugna,, jag kan nog hålla med Filip om att en vulgär ökning i antalet macar i världen är att vänta..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 22:35

Min funkade inte fick ingen bild??,, huum,

får testa igen

Angående strömmen..

Ni e nog inte ensamma om att vilja titta.. jag skulle tippa på massiv belastning

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 22:38

Dumt att man inte kan ladda ned iställe för stream.

är det bara jag som reagerar på att den nya ipoden är snodd?

Skickas vanligen: 2 veckor
Gratis frakt

12 timmars uppladdningsbart batteri
22 gram
8,4 mm tunn
Inbyggd USB-kontakt
Snodd
Apple-hörlurar

Ursprungligen av abens:

är det bara jag som reagerar på att den nya ipoden är snodd?

Hihi. Ibland är tråkig humor riktigt skoj!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 00:33

Svensk låt i nya iPod reklamen

Gjorde precis en kul upptäckt, Apple har valt låten "Jerk It Out" med Ceasars Palace till den nya iPod reklamen.

http://www.apple.com/ipodshuffle/ads/

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-12 00:44

http://stream.qtv.apple.com/events/jan/macworld/2005/macworld_300_100_56_ref.mov är adressen till filmen..

edit: det gav inte så mkt. den streamar ändå..

Nu har man spanat på hela keynoten - NICE!

Men kommer vara trött om några timmar när man ska gå upp

Usch va otäckt med steve's screwup. Han löste det visserligen men det kändes inte helt bra.

Jerk it out var iofs skoj att den var med men det kändes inte som om det var fullt drag i reklamen riktigt. Inte samma kännsla som vertigo.

Ursprungligen av martenbjork:

Usch va otäckt med steve's screwup. Han löste det visserligen men det kändes inte helt bra.

Du syftar på kraschen i början? Det är ju ändå en version under utveckling han visade upp, vilket jag tror att de flesta förstår. Det hade sett illa ut om det var en skarp version av Tiger.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 03:12

Vad var det för låt som John Mayer framförde med gitarren, vid multi-track recoridingen.. ?

Ursprungligen av martenbjork:

Usch va otäckt med steve's screwup. Han löste det visserligen men det kändes inte helt bra.

Jo, någon får ju betalt att se till så allt funkar iaf det steve har planerat, nu tryckte han på något oväntat och vipps :P, jaja det slutade bättre än microsoft's win98 presentation iaf, sen som sagt det är ett beta/release candidate vi snackar om. men visst kändes det lite konstigt 10-15 minuter fram efter felet

Sen kom SONY killen och flummade till sig,ipod shuffle, mac mini (något man kan beställa i McDonalds?) allt glömt och förlåtet

Låten var från hans senaste skiva...

Bevaka tråden