Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LIVE: MacWorld Expo San Francisco 2005

Tråden skapades och har fått 520 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av donper02:

jag börjar ge upp hoppet, tänk om det inte blir några produktnyheter

Ingen fara - det är som Rajje säger. Hårvara sist. Men om det är många prylar som ska presenteras, så borde det väl snart vara dags att dra igång?

*otålig som ett barn på julafton*

nu måste vi vänta på garageband 2, itunes 5 osv innan hårdvara! *gäsp*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 19:06
Ursprungligen av Lordlondon:

nu måste vi vänta på garageband 2, itunes 5 osv innan hårdvara! *gäsp*

Och iDVD 5 ...

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Ingen fara - det är som Rajje säger. Hårvara sist. Men om det är många prylar som ska presenteras, så borde det väl snart vara dags att dra igång?

*otålig som ett barn på julafton*

Bara en halvtimme kvar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 19:05
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Ingen fara - det är som Rajje säger. Hårvara sist. Men om det är många prylar som ska presenteras, så borde det väl snart vara dags att dra igång?

*otålig som ett barn på julafton*

Ja, han ska gå igenom hela iLife '05 och han har bara gått igenom iPhoto och iMovie! Och nu ska Sonychefen ta över ett tag också!

Nog blir det hårdvara, men om det är så här lite tid, så är det nog tyvärr ingen helt ny eller iaf så speciell hårdvara ...

Ursprungligen av Rajje:

Ja, han ska gå igenom hela iLife '05 och han har bara gått igenom iPhoto och iMovie! Och nu ska Sonychefen ta över ett tag också!

Nog blir det hårdvara, men om det är så här lite tid, så är det nog tyvärr ingen helt ny eller iaf så speciell hårdvara ...

Å andra sidan så kommer han nog inte själv att vara lika upphetsad av att presentera en budgetmodell som många av konsumenterna kommer att vara när de hör om den?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 19:09

01:05 PM - Spotted on stage, small metallic box with Apple logo...
http://www.macmerc.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 19:14
Ursprungligen av laslo:

01:05 PM - Spotted on stage, small metallic box with Apple logo...
http://www.macmerc.com/

Jaaa!! Den måste vara sann! Det är vad jag väntat på så otroligt länge!

Jag har 5500 spänn och måste ha en ny Mac - om denna inte kommer så måste jag fortsätta mitt eviga letande efter en billig begagnad G€ Digital Audio ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-11 19:13

under första timmen kan man göra nåt annat. sen när det är en halvtimme kvar på keynoten kan man börja följa lite smått. men sen när steve säger.. "one more thing" så öppnar man en påse snacks och börjar hetsäta samtidigt som man uppdaterar sidorna varannan sekund.

Ursprungligen av markus:

under första timmen kan man göra nåt annat. sen när det är en halvtimme kvar på keynoten kan man börja följa lite smått. men sen när steve säger.. "one more thing" så öppnar man en påse snacks och börjar hetsäta samtidigt som man uppdaterar sidorna varannan sekund.

Det vet jag ju av erfarenhet. Ändå börjar mina jordnötter ta slut nu, och jag är lite smått illamående...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 19:16

inte mycket tid kvar nu...

Ursprungligen av TZW:

Det vet jag ju av erfarenhet. Ändå börjar mina jordnötter ta slut nu, och jag är lite smått illamående...

Haha, jag köpte en back med Warsteiner. Jag, Arvid, Glemme och Torbjörn sitter med varsin dator och olika uppgifter:

Martin: Powerbook G4 17"
Arvid: Powerbook G4 17"
Glemme: G5 Server (installerar nya mac.se!)
Tobjörn: HP Proliant DL140 (installerar sin nya community som ska in i vårt serverrack i slutet på veckan)

Nerdkväll!

Ursprungligen av TZW:

Det vet jag ju av erfarenhet. Ändå börjar mina jordnötter ta slut nu, och jag är lite smått illamående...

Då är vi två som redan har ont om jordnötter.

  • Medlem
  • 2005-01-11 19:20
Ursprungligen av abens:

Då är vi två som redan har ont om jordnötter.

He he ... jag har kvar mina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 19:20
Ursprungligen av abens:

Då är vi två som redan har ont om jordnötter.

Mina chips tog slut efter en halv minut ...:(

Ursprungligen av Rajje:

Mina chips tog slut efter en halv minut ...:(

Jag knaprar italienska skorpor.

Ursprungligen av donper02:

jag börjar ge upp hoppet, tänk om det inte blir några produktnyheter

Det måste komma. Åtminstone en speedbump på PB-serien. Annars går jag och lägger mig.

Ropa tillsammans med mig nu: "Hårdvara! Hårdvara! Hårdvara! "

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-01-11 18:58

Rajje: vill ju ha det NUUUUU!!!

or anyone who\'s wondering, Steve is in his normal attire. Black mock turtleneck and blue jeans, accomanied by a bottle of water.

Vem fan snackade om vita jeans. Knappast!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 18:58

iMovie

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 18:59

[18:58] slightly: more transitions & effects
[18:59] slightly: HD in
[18:59] slightly: 720p

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 19:00

"simplest video editor in the world now edits HD video"

HD i iMovie?

Overkill?

We see what looks like an iWork icon in the Dock. It looks like an iMac with some documents and an iSight on it. It could possibly be Keynote, but we are undecided until he tells us.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 19:01

Ja, vem använder iMovie om man har en HD-kamera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 19:03
Ursprungligen av jarviz:

Ja, vem använder iMovie om man har en HD-kamera?

Vem vet ... Han sa att detta är HD-videons år, så kanske kommer det att bli populärt med HD även för konsumenter?

och nu sony....hehe...spännande!

Hd

Ursprungligen av Rajje:

Vem vet ... Han sa att detta är HD-videons år, så kanske kommer det att bli populärt med HD även för konsumenter?

Steve Jobs: The Prophet

Ursprungligen av Galeriel:

Steve Jobs: The Prophet

Inte för mig :rolleyes:

Bevaka tråden