Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt minne i svensk dator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förlåt min okunskap men jag skulle vara tacksam om någon kunde svara på om det kan vara några problem att köpa minne från USA och sätta in i en svensk dator? Jag har en Dual 1GHz G4 Mirror Door och jag skulle vilja köpa två sådana här minnen:

http://www.welovemacs.com/apple-memory-powermac-g4-g4-dual-1-0ghz--ddr--512mb-samsung-apple-powermac-g4-pc2700-ddr--p-n-m8833g.html

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 22:48

Det ska inte vara några som helst problem.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-01-11 12:32

Tänkt bara på att du antagligen får betala svenska skatten ändå. Om du inte lyckas få dom i amerika att skriva att det är "gåva" eller "varuprover" eller liknande. Med lite otur kan det ta lite tid också, och minnespriserna går ju upp å ner våldsamt här i sverige också. Jag besällde 512Mb minne till min quicksilver för ett tag sedan. Kostade ungefär 500spänn i usa då, och 900 här i sverige. Men dels så tog det över en månad innan minnena kom, och då hade priserna sjunkit här i sverige :\ + att jag fick betala 30% skatt eller nåt så jag hamnade på ungefär samma pris som om jag hade köpt här i sverige Men med lite flax kan man göra väldiga klipp, var noga med att ta reda på totalsumman i slutändan bara.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 12:48

Hur går det med Å, Ä och Ö då???

Ursprungligen av Pär:

Hur går det med Å, Ä och Ö då???

Ja, med amerikansk minne har man bara stöd för A-Z och 0-9.

Senast redigerat 2005-01-11 13:30
1
Bevaka tråden