Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport extreme kort

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nybliven switcher och sitter här med en liten undran. Var hittar jag en uppdatering till airport extreme kort (om det finns någon). Sökningar på google ger bara äldre versioner än min nuvarande och på apple hittar jag bara firmware för basstationerna.
Min nuvarande är 3.4.4f5 (3.50.37.p4) och jag har lite problem med att jag ibland tappar kontakten med routern. Verkar vara kortet då jag i vanliga fall brukar jag kunna se grannens nät men inte då jag tappat kontakten.

  • Medlem
  • 2005-01-10 19:56

Jag har haft samma problem med min pbook men har inte lyckas komma på en lösning jag har di-624 som min router.. och ibland tappar pbook kontakten med den och inte hittar den alls... jävligt skumt... jag brukar bara starta om routern för de går snabbare än starta om datorn... Hör av dig om du kommit på någon lösning

Faktum är att jag också har en di-624 fast + versionen. Skall tillägas att problemet inte inträffar särsklit ofta när jag kör på firmware 1.18 (har a versionen) mycket. Kanske skall du testa att nedgradera till 1.18 om du kör 1.21. Nackdelen är att det verkar ge lite sämre hastigheter där av efterlyser jag ny drivrutiner som skall kunna köras med senaste firmware.
Kan lägga till ytterligare en fråga när jag ändå är i farten. Hur ser era inställningarna för ut i routern under Advanced->Performence.

Vidare kanske någon kan reda lite i d-links firware policy. Surfat runt lite på olika europeiska d-link sidor och kollat vilket firmware de tillhandahåller och de är alla på olika versionsnummer och release datum. Så vet inte riktigt vilket man skall välja eg. tror jag för tillfället för på en engelsk version av 1.18

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 20:07
Ursprungligen av tindanos:

Min nuvarande är 3.4.4f5 (3.50.37.p4)

Ska inte det vara den senaste? Ta uppdaterar knappen så ska det nog lösa sig!

Ursprungligen av icep:

Jag har haft samma problem med min pbook men har inte lyckas komma på en lösning jag har di-624 som min router.. och ibland tappar pbook kontakten med den och inte hittar den alls... jävligt skumt... jag brukar bara starta om routern för de går snabbare än starta om datorn... Hör av dig om du kommit på någon lösning

Hade samma problem med min bror!
Men uppdaterade 624+ den till senaste firmware å då löste sig alla problem...

www.dlink.se

//tobias

Ursprungligen av atomlab:

Ska inte det vara den senaste? Ta uppdaterar knappen så ska det nog lösa sig!

Det har jag gjort men någonstans måste det ju gå att manuellt ladda hem drivrutinsuppdateringar. Varken versiontracker eller macupdate har version senare än 3.4.1 eller något sådant

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 20:25
Ursprungligen av tindanos:

Det har jag gjort men någonstans måste det ju gå att manuellt ladda hem drivrutinsuppdateringar. Varken versiontracker eller macupdate har version senare än 3.4.1 eller något sådant

Då kan jag nog garantera dig att det är den senaste du har....

Har oxå 3.4.1

//tobias

Ursprungligen av atomlab:

Då kan jag nog garantera dig att det är den senaste du har....

Har oxå 3.4.1

//tobias

Som du ser ovan har jag 3.4.4 därför letar jag efter senare uppdateringar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 20:35

sorry läste fel...

Men 3.4.4 är helt klart den senaste! men du kanske vill nerdatera?

_____________________________________

Information om AirPort-kort:

Typ av kort för trådlös anslutning: AirPort Extreme
Miljö trådlöst kort: Globalt
Fast programvaruversion trådlöst kort: 3.4.4f5 (3.50.37.p4)
Nuvarande trådlöst nätverk: Atlas
Trådlös kanal: 10
____________________________________________

Ursprungligen av atomlab:

sorry läste fel...

Men 3.4.4 är helt klart den senaste! men du kanske vill nerdatera?

_____________________________________

Information om AirPort-kort:

Typ av kort för trådlös anslutning: AirPort Extreme
Miljö trådlöst kort: Globalt
Fast programvaruversion trådlöst kort: 3.4.4f5 (3.50.37.p4)
Nuvarande trådlöst nätverk: Atlas
Trådlös kanal: 10
____________________________________________

Nja, var nog mest nyfiken på var man kunde hitta firmware/drivrutiner till airport korten. Tycker att senaste drivisarna borde finnas på apple men kan inte hitta dem. Sedan var jag lite intresserad va vad som var nytt kanske nämns något om just mitt problem. Sedan vad betyder eg. 3.4.4f5 (3.50.37.p4) Är det 3.4 version eller 3.5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 21:43

här har du alla apples uppdateringar!

http://www.apple.com/support/downloads/

Och vad 3.4.4f5 (3.50.37.p4) igentligen står för vill jag inte ens veta. men att det är version 3, 4uppdateringen av 3an och 4 del uppdateringen bör det vara om man kollar på vad dom andra uppdateringarna står för

10.3.5 tex...=)

//tobias

Ursprungligen av atomlab:

här har du alla apples uppdateringar!

http://www.apple.com/support/downloads/

Och vad 3.4.4f5 (3.50.37.p4) igentligen står för vill jag inte ens veta. men att det är version 3, 4uppdateringen av 3an och 4 del uppdateringen bör det vara om man kollar på vad dom andra uppdateringarna står för

10.3.5 tex...=)

//tobias

Tro mig jag har letat, kan fortfarande inte hitta den det enda jag hittar är 3.4.2 och den länken är död. Nu verkar ju 3.4.4 vara senaste versionen. Tycker att det är dåligt att inte den finns publicerad (prove me wrong) någonstans med en lista över fixar.

Angående vad hela sifferharangen betyder var är nyfgikenheten??? Klart man vill veta vad det är för drivrutin man sitter på eller det kanske inte är så macigt att ens bry sig om hårdvara. Är lite skadad av flera års pillande i linux, där det ju är a&o att hålla koll på sina versioner.

1
Bevaka tråden