Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cram and Jam, förvirrande!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 20:04

Jag köpte en PowerBook 12" i septemper via apple store och utnytjade studentrabatten på 10%.
Jag genomförde köpet via telefon med en säljare, hon informerade mig då om Cram and Jam kampanjen och frågade om jag var intresserad men hon pepede mycket noga att den INTE gick att kombinera med 10% rabatten pga att kampanjen gällde i hela europa.

Så nu blir jag MYCKET förvirrad när jag får ett reklammail av CSN innehållade just denna Cram and Jam kampanj, de har tom ett räkneexempel:

"Prisexempel: Vårt pris iBook, 8 995 (ord 9 995) vårt pris iPod 2 875 (ord 3 195) Ordinarie totalpris 13 190. Vårt pris 11 870 - 2000 = 9 870 kr. 25% rabatt via Mecenat!"

Om man läser detta reklamutskick och på CSN:s hemsida så verkar det ju som att de två rabatterna faktiskt går att kombinera.

Så vem har nu rätt, säljaren på apple eller CSN? Om nu de två rabatterna är kombinerbara, och jag hade vetat det vid tiden för köpet så hade jag självklart även köpt en iPod. Så om det nu är så att jag har gått miste om en praktiskt taget "gratis" iPod så är jag mycket förbannad på Apple.

Vad tycker ni att man ska göra? Kan ju naturligtvis ringa till säljaren och påpeka detta och låta lite lagomt sur. Men troligtvis får man väl ett svar i stil med:
"Vi beklagar det som hänt men tyvär kan vi inte göra något nu eftersom Powerbooken och iPoden måste ha köpt vid samma tillfälle, du kan få en sticker som tröst .slut"

Som sagt, mycket förvirrad och förbannad just nu.

Ja, de gäller tillsammans. Det rådde tydligen en viss förvirring hos Apple om saken tidigare i höst.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=49568

Ring och skäll lite. Vet inte om det ger nåt, men det kan vara värt ett försök...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 20:15

Tack för tipset om den tråden. Mycket bra information. Kommer ihåg att jag läste i den när jag höll på och skulle beställa, men då var den ganska ny och alla trodde att kampanjerna inte var kombinerbara.

Får bli till att ringa till Apple store imorgon. Några bra tips på argument?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-11-01 22:02

ovanligt att folk har problem med cram & jam, sitter själv å väntar på mina pengar (om de nu behagar att dyka upp på kontot)...

ovanligt?

Fortfarande inget? Jag har inte fått mina heller, trots en hel del tjat. Dessutom är det olika bud på vad som gäller hela tiden, om allt, inte bara Cram & Jam. Apple måste ha en av världens mest förvirrade kundtjänster, stämmer inte bra överens med deras image i övrigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 18:07

Jag fick min cram & jam rabatt i julas. Ca tre månader efter att jag köpt datorn och skickat in papperna. Inga problem. Och jag köpte kombination studentrabatt ipod rabatt på cram&jam.

1
Bevaka tråden