Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla mellan PC och Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 16:25

Funderar på att handla mig en Mac vid sidan av mina PC-maskiner. Grejen är att jag vill använda mina nuvarande enheter för att köra också Macen. Byter mellan PC-burkarna med en KVM-switch och skulle då fixa en med plats för tre eller fler maskiner. Tangentbord och mus är PS2-modell och skärmarna har vanliga VGA-portar.

Fungerar det? Eller är det bara USB och DVI som gäller för Maccarna idag? Fungerar det isf med standardkonverterare eller är det annorlunda tråddragning hos Apple?

/Y

Det finns DVI-VGA-konverterare, kanske även USB-PS2, men jag är inte säker. Förr i tiden fanns det adapters för seriellport->PS2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 16:35
Ursprungligen av Yozzi:

Funderar på att handla mig en Mac vid sidan av mina PC-maskiner. Grejen är att jag vill använda mina nuvarande enheter för att köra också Macen. Byter mellan PC-burkarna med en KVM-switch och skulle då fixa en med plats för tre eller fler maskiner. Tangentbord och mus är PS2-modell och skärmarna har vanliga VGA-portar.

Fungerar det? Eller är det bara USB och DVI som gäller för Maccarna idag? Fungerar det isf med standardkonverterare eller är det annorlunda tråddragning hos Apple?

Skärmarna (VGA) funkar. Eventuellt med DVI-VGA-adapter beroende på dator. För tangentbord är det värre. Jag har i alla fall aldrig stött på någon som kört PS/2 till mac, utan det är troligen USB som gäller. Någon annan som vet bättre?

1
Bevaka tråden