Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha OsX på extern OCH intern?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 08:46

Hejsan,undrar om jag kan installera OsX på min ext. HD och ha kvar min nuvarande installation på den interna samtidigt?
Anledningen för att jag frågar är att jag vill slippa släpa på den externa när jag skall resa bort.

Tackar/David

  • Medlem
  • 2005-01-05 08:58

Det stämmer bra. Välj bara den startskiva du vill ha. Om det bara finns en, så används den automatiskt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 10:45

Perfekt!!

Tackar och bockar

  • Medlem
  • 2005-01-05 10:48

Du vet att du kan klona din disk till en extern, eller tvärt om, med skivverktyget? Det tar inte längre tid än att laga soldatens ärtsoppa.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 11:48

Å f*n.Då blev det ju riktigt bra det här.Måste testa när jag kommer hem.

Tackar igen/David

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 11:50
Ursprungligen av stfm:

Du vet att du kan klona din disk till en extern, eller tvärt om, med skivverktyget? Det tar inte längre tid än att laga soldatens ärtsoppa.

Vad är det för skillnad mellan att använda Skivverktyg och Carbon Copy Clone (eller vad det hu heter)?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2005-01-05 11:52
Ursprungligen av Ylan:

Vad är det för skillnad mellan att använde Skivverktyg och Carbon Copy Clone (eller vad det hu heter)?

Vänligen, Ylan

Ingen, förutom att man kan välja bort grejer i CCC. Så vitt jag har förstått iaf. Jag har haft lite problem med CCC, så jag rekommenderar Skivverktyget istället.

1
Bevaka tråden