Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPN klient för OS X?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon hört något om VPN klienter för OS X? Isåfall var och om ni har någon länk till programtillverkaren eller så...

Mvh Mårten

Hmmmm, litet missförstånd där tror jag, eller finns det stöd för VPN i VNC?

Vi använder oss av VPN på jobbet och det skulle vara väldigt smidigt om jag kunde komma åt interna filservrar utifrån...

Japp, lite missförstånd. VPN=Virtual Private Network. VNC verkar vara någon form av fjärrstyrning av datorer bara.

  • Medlem
  • 2001-06-03 14:33

Jepp, jag blandade ihop trebokstavskombinationen.

Vad i ****** är VPN?

VNC är ett fjärstyrningsprotokoll iaf

/nix

Med en VPN programvara skapar man privata krypterade nätverk. Kan vara bra t.ex om 2 kontor ska kommunicera via internet och vill ha all trafik som går däremellan krypteras så ingen kan avlyssna trafiken.

Har du tittat på TunnelBuilder från: http://www.efficient.com/products/builder.html

Sorry, du ville ha en för tian...
Dessa kanske är på väg att göra en, de har nyss släppt en för OS 9
http://www.ashleylaurent.com/

Jo, jag känner till den. Kom upp på versiontracker för ett tag sen och jag anmälde mig som betatestare. Har inte hört ett ljud från dem Jaja, det lär ju säkert dyka upp VPN klienter för OS X. Borde ju finnas en uppsjö av sådana för Unix redan och då är det ju inte så svårt att anpassa dessa för X

Cisco lär skall ha en beta VPN klient till OS X.

  • Medlem
  • 2001-07-17 22:05

Även om fler och fler för VPN använder IPSEC, så är det olika mellan olika leverantörers IPSEC-implementationer. De flesta stödjer grundläggande funktioner i IPSEC, men så fort man slår på något "ballt" så behöver man olika programvara beroende på vad man kopplar upp sig mot.

Tex är det olika mellan VPN 3000 och VPN 5000 produkterna från cisco för specialfunktioner.

Så, att bara fråga efter en programvara för OSX och VPN är inte tillräckligt. Man måste veta vilken burk du ska koppla upp dig mot också.

1
Bevaka tråden