Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storleksbegränsning, hårddisk, FW-kabinett?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 18:35

Kan någon upplysa mig om hur jag tar reda på om mitt externa FireWire-kabinett kan hantera hårddiskar större än 128 GB? Går det att avläsa ur några av alla siffror och bokstäver som dyker upp när man väljer enheten i Systeminformation? Eller syns det på chipet om jag öppnar kabinettet? Jag antar att jag kan köpa en 200 GB-hårddisk och chansa, men jag skulle nog känna mig bra bitter om det sedan visar sig att jag inte får tillgång till allt lagringsutrymme som jag betalat för...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-02 19:05

Posta gärna en skärmdump på den informationen du ser i System Profiler (Systeminformation). Beskriv oxå vad du har för Firewire-disk/kabinett. Därefter kanske någon här direkt kan säga om du har stöd för stora diskar, om du behöver "flasha" kabinettet eller om det bara är att glömma allt över 128 GB.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-01-02 19:08

Tror min FW-disk bara har stöd för 128GB men jag kör utan problem en 200gb i den...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-03 06:22

Det är en Firesmart Silent, köpt i våras från Macotekets lagerrensningslista. Det faktum att de sålde ut den gör att jag misstänker att kontrollchipet inte har stöd för diskar större än 128 GB, men det vore skönt att kunna veta säkert.

Ett stycke skärmdump bifogas.

1
Bevaka tråden