Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm T5, synk och expansion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 15:22

Hej!
Lurar på en PalmOne T5 som 20-årspresent till mig själv och skulle kolla upp några saker.

1) Synkning via Bluetooth
Hur fungerar synkning via Bluetooth? Måste man fortfarande gå via PalmDesktop och iSync conduit-varianten eller kan man synka mer direkt utan Palms mjukvara?

2) Expansionskort
Det står att den klarar SD, SDIO och MMC-kort. Kan man använda SD och MMC-kort samtidigt? Jag skulle kanske vilja köra med Palms Airportkort (SDIO) och samtidigt ha ett MMC där jag har mediafiler.

MMC-kortet skulle även funka i min Nokia 6630 var det tänkt (alltså ett Reduced Size Dual Voltage MMC... men det är ju bara att ha en sån där "adapter" som gör att den passar i Palmens normalstorleksMMC-kortplats.).

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 16:15

Hej!

1) Tänk på att bluetooth är långsamt Gick över till att synka över WLAN efter typ 5 min

2) T5:an har bara en kortplats.

Tyvär så är Apples iSync conduit kass tillsammans med iCal etc. Jag kör numera med MS Entourage.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-12-31 16:46

Jag tycker att iSync conduit är rätt ok tillsammans med min Visor Edge över Palm Desktop iallafall...

FAn att det bara är en kortplats, då måste man ju flytta runt korten hipp som happ.

Hur synkar du över WLAN, och vad synkar du som tar så lång tid? Dessutom har ju min telefon inte WLAN direkt så det kommer att gå segt där hur som helst

  • Oregistrerad
  • 2005-01-01 10:55
Ursprungligen av JonesH:

Jag tycker att iSync conduit är rätt ok tillsammans med min Visor Edge över Palm Desktop iallafall...

FAn att det bara är en kortplats, då måste man ju flytta runt korten hipp som happ.

Hur synkar du över WLAN, och vad synkar du som tar så lång tid? Dessutom har ju min telefon inte WLAN direkt så det kommer att gå segt där hur som helst

Hej!

Det som jag tycker är dåligt med iSync och iCal tillsammans med Palm är att alla fält i iCal inte synkas till Palmen. T.ex. så fungerar inte location-fältet, vilket är väldigt dåligt.

Mac-versionen av Hot Sync stöder tyvär inte network sync, alltså synkronisering över t.ex. WLAN. Dessbättre finns det ett program som heter Missing Sync (http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php) som klarar detta. Det programmet kostar 40 dollar, men är väl värt pengarna.

Ska man bara synka kalenderuppgifter etc. så funkar bluetooth bra. Men om man, som jag, vill kunna lägga över bilder och andra mediefiler så bör man hålla sig borta från bluetooth. Över WLAN går det däremot smidigt.

Mvh,
Fredrik Bergman

1
Bevaka tråden