Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilskatt för miljön - Bullshit

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-18 21:08

Aftonbladet har idag en enkätfråga som lyder: 'Är det okej med höjd fordonsskatt för miljöns skull?'
Vänner av miljöfrågor svarar naturligtvis(?) blint 'Ja' på frågan. Men tänk efter. Alla (typ 97%) kommer att betala skatten och osa vidare med sina bilar i vardagen. Vilket innebär att utsläpp från bilar är oförändrat. Vilken miljövinnst är det? Höjd fordonsskatt för miljöns skull - my ass!

Ursprungligen av Wire:

Aftonbladet har idag en enkätfråga som lyder: 'Är det okej med höjd fordonsskatt för miljöns skull?'
Vänner av miljöfrågor svarar naturligtvis(?) blint 'Ja' på frågan. Men tänk efter. Alla (typ 97%) kommer att betala skatten och osa vidare med sina bilar i vardagen. Vilket innebär att utsläpp från bilar är oförändrat. Vilken miljövinnst är det? Höjd fordonsskatt för miljöns skull - my ass!

håller absolut med. däremot vore det kanske smart med rejäla skattelättnader för miljövänliga bilar?

Tror att Offtopic är ett bättre forum...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-18 21:38
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tror att Offtopic är ett bättre forum...

Richard, xerent har rätt! (enligt Björnström)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-18 21:36

Meningen med plusforum var väl att man skulle få diskutera lite annat också? På ämnet anser jag att miljövänliga bilar borde skattebefrias.

I see, jag la inte ens märke till att jag vari plusforumet

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

I see, jag la inte ens märke till att jag vari plusforumet

Gillar egentigen inte att klaga. Så jag kallar det debatt istället Är Plusforumet 99macs nya "Livsstil" och var det målsättningen?

Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Gillar egentigen inte att klaga. Så jag kallar det debatt istället Är Plusforumet 99macs nya "Livsstil" och var det målsättningen?

jag tycker det är jättebra för oss som bara vill snacka lite skit och inte har tid för offtopic (för att snacka mycket skit).

Martin skriver i "Välkommen till 99mac plus":
"Offtopic? Jag tycker att roliga surftips, humor och vardagshändelser är välkomna i 99mac Plusforum. Om man vill debattera djupare frågor hänvisar vi till Offtopic.se som är experter på att genomgranska ämnen."

1
Bevaka tråden