Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativa bildbanker?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Behöver hjälp i det eviga bildletandet. Har tröttnat på Gettyimages (där imagebank, photodisc etc. finns samlade...). Vill ha bilder som inte är så amerikanska, arrangerade och politiskt korrekta. Sökandet blir extra svårt när det är barnbilder jag letar efter. Det jag letar efter är bilder med värme och spntanitet. Det måste ju finnas mängder av "alternativa bildbanker". Någon som har ett tips?

/Chevy

Ursprungligen av chevychase:

Hej!

Behöver hjälp i det eviga bildletandet. Har tröttnat på Gettyimages (där imagebank, photodisc etc. finns samlade...). Vill ha bilder som inte är så amerikanska, arrangerade och politiskt korrekta. Sökandet blir extra svårt när det är barnbilder jag letar efter. Det jag letar efter är bilder med värme och spntanitet. Det måste ju finnas mängder av "alternativa bildbanker". Någon som har ett tips?

/Chevy

Här kommer något snart: http://www.indibild.se

/.scooter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 11:15

http://www.folio.se/
http://www.linkimage.se/

kanske kan vara nått om man inte vill ha äckliga Tysk // Amerikanska bildbanksbilder som känns lika spontana som Bosse Ringholm..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 13:11

Blev tippsad att kolla denna sidan. Många högupplösta bilder.

http://www.sxc.hu/

Jag är evigt tacksam! Suveräna länkar!

/Chevy

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-12-16 18:08
Ursprungligen av chevychase:

Jag är evigt tacksam! Suveräna länkar!

/Chevy

www.skanephoto.com

genrebilder allt från lekande barn till neurokirurgi
mvh

Ursprungligen av chevychase:

Hej!

Behöver hjälp i det eviga bildletandet. Har tröttnat på Gettyimages (där imagebank, photodisc etc. finns samlade...). Vill ha bilder som inte är så amerikanska, arrangerade och politiskt korrekta. Sökandet blir extra svårt när det är barnbilder jag letar efter. Det jag letar efter är bilder med värme och spntanitet. Det måste ju finnas mängder av "alternativa bildbanker". Någon som har ett tips?

/Chevy

Anlita en proffesionell fotograf istället!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 18:45

Håller med Daniel,, det kryllar av grymma fotografer i detta Land,, så varför leta skåpmat.

Ursprungligen av Fredric:

Håller med Daniel,, det kryllar av grymma fotografer i detta Land,, så varför leta skåpmat.

Jo, naturligtvis brukar jag anlita fotograf. Men när man skall ha 4 starka barnbilder (ålder 1 år, 2år, 3 år och 4-6 år) och som alla som plåtat barn vet att de är ganska oberäkneliga. När jag plåtat förpackningsfoto av barn har det ofta landat på 1,5 heldagar för EN bra bild.

Räknar med ca: 120 000 (exkl. resa t ex kanarieöarna eller Marocko) för plåtning av fyra barn i utomhusmiljö - bara för att KANSKE få en bra bild av varje. Jag vågar ta den den här chansen när man skall plåta vuxna, men med barn blir det så mycket svårare. Tack för alla tips, jag har hittat två bilder av fyra!

/Chevy

Eyeqnet eller om du är ute efter lite mer 'svenska' bilder, Johner.

mmpictures

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 11:05

ETC bild
Bildbyrå Phoenix: mest utland/u-land

Kompisar båda två.

Jag köpte precis lite bilder från Italian Photos | High quality stock photography only 29.94 € - En del rätt schysta bilder faktiskt till bra pris. Bara bilder från italien dock.

Lycka till.
Peter

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-09 21:51
Ursprungligen av Peter K192:

Jag köpte precis lite bilder från Italian Photos | High quality stock photography only 29.94 € - En del rätt schysta bilder faktiskt till bra pris. Bara bilder från italien dock.

Lycka till.
Peter

Du har skrivit i en snart 4 år gammal tråd Tor du trådskaparen letar bilder fortfarande?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-09 21:58

Jag vill ju inte vara den som är den, men är det inte du själv som står bakom den bildbyrå du tipsar om?

1
Bevaka tråden