Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2 easter egg

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skriv "Rosetta! Rosetta! Rosetta!" i Ink...

  • Medlem
  • 2002-08-29 15:27

Måste man inte ha en ritplatta för att komma åt Ink?

jag har ingen ritplata så jag kan inte skriva det i Ink, berätta vad som händer istället

Man måste nog ha en ritplatta ja...

Det som händer är att Ink svarar med "Hey, Thats me!" Rosetta var namnet på Newtons handskrifts igenkänning.

Men även en känd sten...

Olle kör du svenskt system?

Jag testade Ink på kollegans dator på jobbet och där funkade inte svenska tecken - åäöÅÄÖ.

Vi kör engelskt system men har övriga inställningar i International satta till svenska som sig bör. Jag har inte testat att byta till svenska som systemspråk

Nej, svenska tecken funkar inte alls... verkar inte vara implenterat än.

Det går överhuvudtaget väldigt dåligt att skriva på svenska... Prövar man att skriva samma fras på svenska och engelska brukar nästan alltid engelskan bli helt korrekt när svenskan blir full med fel... Men det känns ändå rätt häftigt att kunna skriva för hand på datorn. Klar coolhetsfaktor

Har du kryssat för: Recognize Western European characters. Finns under option i inställningar.

Nej det hade jag inte... va hemligt... nu kan jag skriva åäö men det funkar fortfarande bättre på engelska...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-30 14:09

Det måste ju komma bra stöd för svenska. Det fanns ju en suverän svenskanpassad version i Newton..

1
Bevaka tråden