Hej

Jag är fågel och köpte mig en Powermac G5 i januari, efter att ha suktat länge efter OS X. Tidigare var jag en frustrerad Windowsanvändare som då och då la in Linux och bestämde sig för att aldrig köra Windows igen för att en vecka senare inse att jag behöver Windows för att köra de program jag vill använda.
Övergången till Mac innebar ju dessutom en ekonomisk satsning. Därför var jag givetvis lite orolig att jag skulle känna likadant som där en vecka in på varje Linux-installation. Men så var inte fallet, föga förvånande för Mac-användare inser jag nu. Jag borde aldrig tvivlat.

Jag jobbar som programmerare, dock är det Windows som gäller på jobbet. Så frustrationen får jag leva med. Men, det är skönt att kunna koppla av när man kommer hem
Nu har jag dessutom lyckats få min far att byta. Han tröttnade väl när Service Pack 2 pajade hans internetanslutning och skrek att hans dator var oskyddad trots alla antivirusprogram och brandväggar samt router som han använder. Det blev en iMac 20". Oj vad den är trevlig. Och tyst. Så tyst. Det kan man kanske inte säga om min G5. Så han är ju nöjd. Han ser ju hur avunds jag är

Nej, jag är ingen fågel på riktigt. Men jag har en papegoja. Och en son på drygt en månad.
Så, nu vet ni lite om mig. Vi hörs väl i nån tråd kan jag tro.