• Oregistrerad
  • 2004-11-29 19:56

Fick en ny iBook idag, satte i Targuslåset när jag satt på bibblan med den för att ingen skulle sno den när jag gick och hämtade böcker.

När jag ska gå hem och försöka koppla loss datorjäkeln händer - tadamtadam - ingenting. Jag får inte loss den. Låset har totalt fuckat upp (inget fel på koden eller så, det verkar bara fastnat inne i iBooken - funkade fint på Compaq Armada) och jag tvingas be en bibliotekarie vakta datorn åt mig medan jag går på Clas Ohlson och köper en bågfil för att såga upp låshelvetet. Som tur var, fanns det en glipa mellan datorn och låset men hur kul är det att stå och svettas med en bågfil millimeter från min nya iBooks blanka, fina lack? Inte så kul alls. Verkar som om Targuslåsen inte funkar bra alls med Mac. Tilläggas kan att det var ett kombinationslås också, eftersom jag hört att nyckellåsen ska vara så lätta att få upp (jo, jag ser ironin...)

Har hört fler som haft problem med Targus till Mac så jag kan bara säga: Låt bli dem.

Dessutom hade de ett supportnummer till Sthlm men när jag ringde dit blev jag kopplad till Irland. Billigt...

Nä, usch för Targuslåset. Aldrig mer.