Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

B-One.net - Enbart stöd för IE 6 och/eller enbart Windows?!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-25 10:21

Märkte just att Mail inte kan ansluta till mailservern (pop3).
Kollade om jag kunde komma in på webbmailen via www.b-one.net. Har funkat hur bra som helst fram tills nu.
Upp poppar meddelandet att man måste ha IE 6 för att komma in på "den avancearde" webbmailen.
IE 6 finns inte till OS X.
UNDERBART!!!

Fattar inte riktigt varför det skulle vara så, men troligtvis - ej förhoppningsvis, är det även p.g.a just detta som inte Mail kan ansluta heller.

Tycker att det är OTROLIGT dumt och dålig service av B-one.net att bara erbjuda sina tjänster till de som har "rätt" webbläsare och "rätt" mailprogram/OS eller vad det nu beror på.

Någon med liknande erfarenheter?

Inga problem här hos mig.

Jag kör via b-one, och kör IMAP utan några som helst problem (även om mailserverns adress är pop.domän.se).

Den avancerade webmailen fungerar, som du säger, enbart i IE6. Så har det dock varit hela tiden, jag ser inte att de skulle ha gjort några förändringar i systemet. Kör du den förenklade varianten, så kommer du in i en standard SquirrelMail session - vilket jag personligen faktiskt föredrar.

Som jag ser det är det bara den avancerade webbklienten som är beroende av IE6, övriga tjänster fungerar bra i princip vilka mailklienter och browsers som helst.

/Michael

Inga problem med B-one här heller. Avancerad webmail fungerar inte med safari, men den enkla fungerar fint.

Vad händer om ni ställer Safari på att indentifiera sig som IE 6 Win?
Ställ in detta i debugmenyn. Finns flera sätt att få fram den, sök i forumet så hittar ni.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-25 14:37
Ursprungligen av Kristofer:

Vad händer om ni ställer Safari på att indentifiera sig som IE 6 Win?
Ställ in detta i debugmenyn. Finns flera sätt att få fram den, sök i forumet så hittar ni.

Det stämmer. Ställer man in detta i Debug menyn så fungerar även den avancerade mailsidan. Men som sagts tidigare så är det inte många fördelar.

/c

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2004-11-25 19:01

Lite OT kanske men kan upplysa om att jag ansluter till imap med mail och använder imap.domännamn (kanske funkar med pop.domännamn också)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-26 08:40
Ursprungligen av Kristofer:

Vad händer om ni ställer Safari på att indentifiera sig som IE 6 Win?
Ställ in detta i debugmenyn. Finns flera sätt att få fram den, sök i forumet så hittar ni.

Hur får man Safari att ställa in sig som det - jo jag har debug meny men hittar inget IE6....???

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-26 11:39
Ursprungligen av fjellis:

Hur får man Safari att ställa in sig som det - jo jag har debug meny men hittar inget IE6....???

Debug->User agent->Windows MSIE 6.0. Så är det hos mig iaf.

/c

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-26 11:49

Lite off-topic, men är det någon som någonsin talat med någon på B-one per telefon?

Själv försökte jag en gång, men företaget verkar inte ha ett enda telefonnummer, inte ens via utlandsnummerupplysningar.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-26 12:30
Ursprungligen av rAWTAZ:

Lite off-topic, men är det någon som någonsin talat med någon på B-one per telefon?

Själv försökte jag en gång, men företaget verkar inte ha ett enda telefonnummer, inte ens via utlandsnummerupplysningar.

När du säger det, jag har aldrig haft anledning, de kontakter jag haft med dem har varit med mejl. Svar har kommit relativt snabbt så jag har inget att klaga på. Det är väl så den moderna kommunikationen går till, eller skall man vara tvungen att prata med folk;) Rätt intressant fråga ändå. Ändrar vi uppfattning om det inte finns ett telefonnummer?

/c

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-26 13:12
Ursprungligen av PapaC:

Debug->User agent->Windows MSIE 6.0. Så är det hos mig iaf.

/c

ja du - mitt framför ögonen - tack tack!!

***

...de få ggr jag behövt support abb B-One- har de svarat först med ett auotmatiskt mess att de tagit emot - sedan - dröjjer det inte länge förrän de börjar svara.. funkar bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 08:35

Jag använder pop hos b-one funkar fint.

Klippt från b-one's infosida:

24 timmars support

Normalt hittar du svaret på din fråga på vår hemsida. Ifall att du inte hittar ett svar så har vi supportmedarbetare som svarar på dina frågor. Vi svarar oftast inom någon timme och lovar att alltid svara inom 24 timmar även under helger.

B-one erbjuder inte telefonsupport - orsaken till detta är, att det inte är möjligt att erbjuda en kvalitetsprodukt till ett attraktivt pris utan att gå på kompromiss. Vi har valt att gå på kompromiss med de mänskliga resurserna framför de tekniska - därför har vi inte anställt personer till att svara på telefonuppringningar från våra kunder.

1
Bevaka tråden