Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac + PC + DLink 604 Router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 23:46

Har en Mac, en PC, och en DLink 604 Router. Igår kväll så tappade min router alla inställningar för routern (brandvägg och köret)! Nu är det så att jag inte kommer ihåg hur jag hade ställt in den...

Är det nån som har en erfarenhet på just denna router?
Kör statiska ip-adresser inom LAN:et på Macen och PC'n.
Jag vill ställa in min brandvägg korrekt men nånstans gör jag fel...

Ex.

Deny Traffic from WAN,* to LAN,* Protocol: *, Port: *
Allow Traffic from LAN,* to WAN,* Protocol: *, Port: *
Allow HTTP from WAN,* to LAN,* Protocol: *, Port: 80

Detta exempel funkar inte alls...men jag vill bara öppna port 80, resten ska vara stängt.
Ahhhh, jag är så trött på detta....jag vill gärna ha igång brandväggen då jag har en PC i LAN:et.

Hjälp nån?

Är inte allt in av från början på 604an. Och allt ut på. Så du behöver väl bara ställa in att port 80 ska vara redirectad till rätt dator.

Eller har du inte standardinterfacet på DI-604?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-11-25 21:24
Ursprungligen av mrubenson:

Är inte allt in av från början på 604an. Och allt ut på. Så du behöver väl bara ställa in att port 80 ska vara redirectad till rätt dator.

Redirect ska man bara ha för att leda in trafik som initieras utifrån till rätt maskin. Alltså ska man göra redirect på port 80 om man har en webserver innanför routern inte annars.

Det snabbaste sättet att få ordning på det här är väl att göra reset på routern. In med ett uträtat gem eller liknande i lilla hålet bredvid strömmatningen bara. Det återställer allt till fabriksinställningarna.

Ett tips är att när du sedan har ställt in allt som du vill ha det, är att spara routerinställningarna till hårddisken. Det finns en knapp "Backup Settings" under Tools->System. Om du senare måste göra reset av routern behöver du bara ladda tillbaka dina gamla inställningar från backupfilen.

1
Bevaka tråden