Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som kör eMac, är det något att satsa på ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 20:57

Läser med nöje alla intryck av iMac G5 och dess "mopedljud" m.m. Kör idag en G4 Quicksilver med bytta fläktar - innan dess en iMac G3 utan fläkt. Saknar tystnaden, men vill kanske inte lägga ner de pengar som krävs för en iMac G5...kör mest internet utan särkilt mycket nedladdande och sällan spel. eMacén är billig och uppgraderingsbar, se http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/eMac/eMac-upgrade.html och torde nog duga bra för mig.
Ge mig gärna lite ris och ros kring eMacén !
Hälsningar / Ingvar

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-16 21:09

annars finns ju ibooken, garanterat ljudlös och räcker gott oc väl till internet. fast den kostar ju iofs lite mer än emac

Ursprungligen av sinhutml:

Ge mig gärna lite ris och ros kring eMacén !
Hälsningar / Ingvar

Har ingen eMac själv men har testat ett flertal och har många kolleger som har eMacs. Det enda riktigt dåliga med dom är vikten och den något för höga ljudnivån annars är det ju en fantastiskt prisvärd dator som presterar riktigt bra.
Antagligen kommer det komma en ny eMac modell inom några månader som lär vara ännu bättre.

  • Medlem
  • 2004-11-23 10:17

Vi har en eMac i familjen och är mycket nöjda, den överträffade mina förväntningar! Visst den är inte tyst men jag är inte så känslig för ljud... Det är i alla fall en mycket prisvärd och bra dator!

  • Medlem
  • 2004-11-23 10:55

En sak jag aldrig greppat är varför man kan göra tysta små bärbara datorer, men fortfarande göra stationära datorer som brummar på ordentligt? Som med allt annat borde det väl vara lättare att kontruera en tystare dator om man har mer plats att arbeta med??

Dels har ju en stationär en PSU som blir skållhet.

Sen har den stationära datorn större hårddiskar, och säkert två processorer som inte är lika energisnåla som processorerna i en bärbar. Visst skulle man väl kunna bygga energisnåla processorer till en stationär också, men de är säkert dyrare, med tanke på att de kräver mer utveckling.

Sen kan man räkna med lite resonans i burken också.

1
Bevaka tråden