Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-surfa med T630? Hur!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, rätt enkel fråga. Hur använder jag min T630 till att ansluta min dator till nätet!? Jag har Comviq Net och på Comviqs kundtjänst säger de att det inte finns några speciella inställningar för att kunna surfa via bluetooth. Dock står det i Internetanslutning, under Bluetooth, att man ska ange telefonnummer, login samt lösenord.

Jag är förvirrad.

Någon som vet hur jag gör!?

Tacksam för svar!

/Jont Olof

Vad kostar det att surfa med GPRS under Comviq Net? Någon som vet?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-10 15:35
Ursprungligen av Jont Olof:

Okej, rätt enkel fråga. Hur använder jag min T630 till att ansluta min dator till nätet!? Jag har Comviq Net och på Comviqs kundtjänst säger de att det inte finns några speciella inställningar för att kunna surfa via bluetooth. Dock står det i Internetanslutning, under Bluetooth, att man ska ange telefonnummer, login samt lösenord.

Jag är förvirrad.

Någon som vet hur jag gör!?

Tacksam för svar!

/Jont Olof

Kika in på Ross Barkmans sida, där hittar du modemskript för GPRS-mobiler. Följ instruktionerna för installationen, och välj ett skript med CID som inte krockar med några inställningar på din mobil. Bäst att göra så enligt min erfarenhet.
Har inte Comviq, men Tele2, och de använder samma inställningar, så vitt jag vet. Som användarnamn skriver du 'gprs', som lösen 'internet'. I telefonnummer skriver du 'isplnk1.swip.net'. Nu borde det funka.
Observera att jag tagit detta direkt ur mitt minne, men jag tror det ska funka...

1
Bevaka tråden