Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis hemsida - till sonen hur göra??

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 13:23

Sonen frågade om hur man får en gratis hemsida - var - och bäst och allt det där....

Finns sånna fortfarande??? Var i så fall och vad skall man se upp med???

Ngn snäll person som vil hjälpa till o berätta?????

--- ber om ursäkt för ev stavfel ----

Kolla med ert internetabbonemang... Brukar följa med webbutrymme för hemsidor. Sen finns väl passagen och spray osv.

www.brinkster.com om han vill slippa reklam och kunna använda php

/zippe

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-07 13:53

Generellt sett: Akta dej för "gratis": "There's no such thing as a free lunch". Dom flesta (alla?) kommer att lägga in banners och koder och en massa annat jox på sidorna, och dom har massvis med begränsningar.

Ett "riktigt" webbhotell tar ju inte mer än 40-75 spänn/månad för ett litet konto med bra grejer som t.ex. e-post och allt möjligt inkluderat.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-07 14:18
Ursprungligen av Danne V:

Generellt sett: Akta dej för "gratis": "There's no such thing as a free lunch". Dom flesta (alla?) kommer att lägga in banners och koder och en massa annat jox på sidorna, och dom har massvis med begränsningar.

Ett "riktigt" webbhotell tar ju inte mer än 40-75 spänn/månad för ett litet konto med bra grejer som t.ex. e-post och allt möjligt inkluderat.

Jo jag vet det men det är ett enormt belopp för en 14 åring om inte dte skal tas från familjs matkonto förståss... tack i alla fal..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 14:35

En möjlighet är Spymac, gratis om du står ut med en
liten reklambaner längst upp på hemsidan. Han kan även skapa en blog, ha webbmail osv.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-11-07 17:13
Ursprungligen av fjellis:

Jo jag vet det men det är ett enormt belopp för en 14 åring om inte dte skal tas från familjs matkonto förståss... tack i alla fal..

Jag har en server med gott om plats över. Kontakta mig off-list så kommer vi överens om vad grabben behöver och vad det ska kosta.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-11-07 14:43

www.99kronor.com är rätt bra, kostar 99 kr om året

du kan få ett gratis .tk på http://www.dot.tk/index.html och sedan gå in till brinkster där du kan lägga upp allt. gratis.

men som sagt, har du internet hemma så borde leverantören ha plats åt hemsida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-07 16:24

Den här är bra men den är på norska... Men det är ingen reklam och inga banners...

1
Bevaka tråden