Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacSupport öppnar landets snyggaste AppleCenter

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har exklusiva bilder ifrån MacSupport Malmö - landets fräschaste AppleCenter.

Mats Billgren är regionschef för MacSupport Malmö och gav oss en presentation av nya lokalerna mitt i centrala Malmö. Förra fredagen flyttade man hela kontoret till Baltzarsgatan 18, bara ett kvarter ifrån Hansacompagniet. Nu har man cirka 380m2 med stora skyltfönster mot förbipasserande på en av Malmös mest trafikerade gator.

Mats Billgren

MacSupport är inte kända för att annonsera mycket eller jaga privatkunder, hur fick ni idén att öppna butik?

Mats: Jag har funderat på en Malmöbutik i tre år nu och gav ett förslag till Apple för länge sedan om att dom skulle finansiera en butikslokal men det mötte inget gehör. I takt med att andra lyckats med sina AppleCenter-satsningar och att Apple givit oss stöd och idéer har tankarna på butik realiserats. För ett halvår sedan började vi jaga butiksyta - det är knepigt att hitta rätt läge till rätt pris. På fredag öppnar vi dörrarna och det känns jättespännande!

Berätta mer om butiken

Mats: David Bailey på Apple har ritat butiken och tagit fram hela grundkonceptet. Vi har själva byggt flera delar av butiken enligt egna önskemål och resultatet kan vi se idag. Det ska bli jättespännande att höra vad våra kunder tycker på fredag när vi öppnar dörrarna på riktigt. Butiksytan är cirka 110m2 och har stora skyltfönster mot två trafikerade gator (den ligger i ett gatuhörn).

(vi kommenterar det fina golvet som gör detta till landets finaste AppleCenter)

Mats: Golvet är vi väldigt nöjda med - det är gjort i Ask och ger en härlig värmande känsla. Kul att ni uppskattar det arbete vi lagt ner! Som exempel har vi specialdesignat belysningen i sju olika spotlightgrupper som kan justeras individuellt.

Har ni nyanställt för att driva butiken?

Mats: Ja, vi har anställt en butikschef och en säljare som kommer sköta försäljningen och kassan. Vi får se hur detta utvecklas - alla våra säljare sitter ju bakom väggen och kan hjälpa till om det behövs. Vi vänder oss traditionellt mot företag - hela 95% av omsättningen kommer ifrån företagskunder - så det blir en omställning att börja sälja iPods till folk ifrån gatan. Men vi är redo och det ska bli jättekul.

Imorgon har MacSupport smygpremiär endast för inbjudna kunder, leverantörer och 99mac. Passa på att titta förbi efter 15.00 för att titta närmare på den nya butiken! Skriv helst en rad nedan om du vill komma - antalet besökare är begränsat nämligen!

<a href=http://99mac.se/forum/showthread.php?t=54381>Om du är sugen på att dricka öl efter besöket på MacSupport - läs mer om vår MacPub!</a>

Fler högupplösta bilder finns att titta på i 99mac Plusforum
Läs mer om 99mac Plus och Pro

klart man kommer

Jag och min far kommer..
Ska bli skoj och se den nya butiken..

Då ses vi imorgon. Jag ska till Köpenhamn på förmiddagen och fota den nya butiken där tänkte jag, får se när jag är tillbaka.

Ursprungligen av Björnström:

Då ses vi imorgon. Jag ska till Köpenhamn på förmiddagen och fota den nya butiken där tänkte jag, får se när jag är tillbaka.

Drick inte för många öl i danmark ifall dom bjuder dig i butiken.. dom vill säkert försöka supa dig under bordet!!

Jag kommer gärna förbi!
Fast jag är fortfarande lite arg för att jag inte fick jobbet...

Ska det verkligen bara vara en person som springer runt i butiken och står i kassan?
Folket "bakom väggen" lär nog få hjälpa till!

Jag skall försöka komma förbi. Kul med fler Apple butiker i Malmö. Hoppas det blir en massa switchers som är kunder!

jag tittar också förbi efter jobb! heja mac!

Klart man kommer förbi! Men vilken tid?

  • Medlem
  • 2004-11-04 11:31

självklart man kommer förbi!
behöver man anmäla sig eller ngt?

Himla trevligt på invigningen..
All heder till Macsupport!!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-04 23:21

Massor av folk på MacSupports invigning av Apple Center i Malmö.

1
Bevaka tråden