Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätverket oväntat avslutats

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 09:49

Hej!
Har ett nätverk med ett par macar, som använder os9. Nu har jag köpt till en osxdator, och efter lite krångel lyckats få den att ansluta till "servern"( som egentligen bara är en dator med en extra fet hårddisk, där jag lägger allt material, så att jag kan komma åt det från alla datorer.
Jag ansluter med tcp.
Nu är problemet att anslutningen hela tiden avbryts, och sitter jag med ett dokument öppet som ligger på servern måste jag gå i n i finder, ansluta igen, och sedan spara över det gamla dokumentet, för att få det att fungera. Lite irriterande.
Nån som vet vad det kan röra sig om?

tack
/linus

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 12:52
Ursprungligen av 404error:

Hej!
Har ett nätverk med ett par macar, som använder os9. Nu har jag köpt till en osxdator, och efter lite krångel lyckats få den att ansluta till "servern"( som egentligen bara är en dator med en extra fet hårddisk, där jag lägger allt material, så att jag kan komma åt det från alla datorer.
Jag ansluter med tcp.
Nu är problemet att anslutningen hela tiden avbryts, och sitter jag med ett dokument öppet som ligger på servern måste jag gå i n i finder, ansluta igen, och sedan spara över det gamla dokumentet, för att få det att fungera. Lite irriterande.
Nån som vet vad det kan röra sig om?

tack
/linus

Så att det var ett gammalt problem, så jag lyfter upptråden lite för det kom inga svar och jag har fått samma problem.

Windows enheterna är stadigt anslutna precis så länge jag vill medans 2 st enheter som jag ansluter via afp inte är att lita på.

Kan någon hjälpa oss...... ?

1
Bevaka tråden