Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Ibook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läst många trådar om personer som haft problem med sin Ibook. Skulle gärna vilja se lite statistik om hur många som fått sin ibook reparerad. Därav denna poll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 17:41

Det var främst G3orna som drabbades av problem, då främst logikkortsfelet som Apple åtgärdar kostnadsfritt oavsett garanti. Dagens iBook G4 har inte alls varit så problematiska.

Kan tillägga att jag känner tre andra iBook/G3-ägare som har fått sina reparerade också (tre som inte är aktiva här alltså).

Har en äldre och en nyare än de det varit fel på så jag har klarat mig. Men magnetlåset på den äldre är kasst. Kostar lite för mycket för att fixa, men jag klarar mig utan det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-25 21:30

Min iBook (700) har varit inne på gratisreparation av grafikkortet, förutom det så har den funkat perfekt (då räknar jag in den tid min bror hade den, alltså sedan ny.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-27 23:14

Vad är det för skillande på alternativ 2 och alternativ 3 i pollen?

Ursprungligen av dala:

Vad är det för skillande på alternativ 2 och alternativ 3 i pollen?

Mycket bra fråga
Var nog trött när jag gjorde den...... Man får helt enkelt lägga ihopp resultatet från båda alternativen. En kuggfråga ju

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-28 21:21

Jag tycker faktiskt det är en väldigt relevant fråga. Man tenderar att bara höra om problemen på ett sånt här forum. Själv måste jag bestämma mig innan februari om jag ska förlänga garantin eller ej...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-28 21:28

Hade varit intressant hur många av ivägskickningarna som inte var relaterade till den förlängda garantin på grafiken...

1
Bevaka tråden