Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värmekontroll !

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kontrollerar man hur varm sin maskin blir ???

Jag har en PowerBook G4 400mhz med OS 10.3.5

Min fläkt snurrar nämligen ALDRIG !!!

Mvh DanneMannen

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 13:45

Går det verkligen med det programmet har för mig att den inte hittar värmesensorerna eller liknande.

Mvh DanneMannen

Ursprungligen av DanneMannen:

Går det verkligen med det programmet har för mig att den inte hittar värmesensorerna eller liknande.

Mvh DanneMannen

Jag har det på min iBook G4 800 och den hittade åtminstone 4 olika temperaturer.
(Fläkten snurrade igång nån enstaka gång i somras, annars aldrig. Behagligt!)

Jag ladde hem prog men det hittar inga temp sensorer.... Vad göra ??? Något annat program man kan prova med ?

Mvh DanneMannen

I och med 10.3.5 funkar inte längre någon temperaturmätare på min pismo, och inte heller på en iMac SE i min närhet. Dock går det bra på min G4, så jag tror det är gamla versioner av G3an som inte längre stöds.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

I och med 10.3.5 funkar inte längre någon temperaturmätare på min pismo, och inte heller på en iMac SE i min närhet. Dock går det bra på min G4, så jag tror det är gamla versioner av G3an som inte längre stöds.

Det gäller i så fall även moderkortet eftersom jag ser tempen på både hårddisken och videochippet.

Ursprungligen av Svante S:

Det gäller i så fall även moderkortet eftersom jag ser tempen på både hårddisken och videochippet.

Visst, så är det. Jag har bara aldrig använt mig av de funktionerna.

Jag får inte programmet att hitta en enda sensor.... finns det något annat program eller fipplar man med någon inställning.. ??

/DanneMannen

1
Bevaka tråden