Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Powerbook 100 från stenåldern

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-12 20:48

En bekant har en antik PB 100 från 1991 som han vill ha liv i. Den reagerar inte ett dugg när man försöker starta den, trots att batteriet och nätadaptern ska vara OK. Vad är det för fel?

  • Medlem
  • 2004-10-12 21:30

har inte den ett sånt där litet klockbatteri som måste vara i skapligt skick för att datorn ska starta. Jag har för mig att Portable har det, och då är det inte orimligt att även 100 har det.

Ursprungligen av Mondo:

En bekant har en antik PB 100 från 1991 som han vill ha liv i. Den reagerar inte ett dugg när man försöker starta den, trots att batteriet och nätadaptern ska vara OK. Vad är det för fel?

Gå till Macoteket och kolla om de har ett sånt batteri, det är nog som Baron säger;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-12 22:13

Oj oj, den har blybatteri såg jag i Mactracker... Jo jag såg att den har två litiumbatterier för PRAM också. Så datorn startar inte utan friska PRAM-batterier?

Ska meddela bekantingen att han kan köpa nya klockbatterier.

  • Medlem
  • 2004-10-12 22:17

Men det kan vara så att det är billigare att köpa en ny PB100 i stället för att köpa nya batterier...

1
Bevaka tråden