Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extra ramminne...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och min flickvän köpte oss en iBook 12" från applestore. Köpte 512mb ramminnesmoduler från macoteket. Problemet är att jag bara får minnena att fungera på min...

Vad kan vara fel?

--
Daniel

  • Medlem
  • 2004-06-01 12:37

Vad är det för minne? PC2100, PC2700, ...
På min flickväns PB 12" fick vi göra två-tre försök med diverse omstarter innan det funkade. Hon har satt in en 512 MB PC2700 i sin PB.

Dum fråga men, ni har väl stängt av datorn innan bytet?

Datorn har varit avstängd UTAN batteri i sig

Det är rätt minne, har en likadan iBook som minnet fungerar i...
Har testat en massa saker. Ringde till applestore idag och gjorde diverse felsökningar... inget funkade, så nu får den skickas in på service

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 14:53

Jag har en PB-15. Till den följde det med en apple-256:a och sen köpte jag en icke-apple-512:a på in-varu-hus. Det funkade bra, men inte om jag bytte plats på dem (kernel panics). Dvs satte 512:an i kortplats 1 och 256:an i kortplats 2. Och nu funderar jag om man kan köpa en icke-apple-512:a och kasta bort 256:an? Måste man kanske köpa en apple-512:a för mucho stålares? Känns inte som det ska spela roll, men...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 14:59

Pröva ”hennes” minnen i DIN o se om det fungerar?

Rätt pilligt att byta minne i PB.

när jag bytte minne i min ibook så funkade det inte först... så jag öppnade den igen.. och såg att jag inte tryckt in minnet ordentligt, men det har du nog gjort

jo.. jag har tagit ut minnet å satt i det flera gånger...å inte bara ett minne tredje minnet nu... Fick hem en returkartong nu

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-10-07 16:25

Någon som kan hjälpa mig? har slängt i ett minne nu, men när jag kollar så står det "tom, tom och tom", eller nåt sånt.. Vad ska jag göra?

Kolla först så att minnet sitter i ordentligt, annars är det fel på minnet eller datorn /Daniel

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-10-07 17:51

Jag tror att ramminnet funkar, eftersom spel funkar bättre, program startar snabbare, men det står inget om ramminnet. Funkar ramminnet då, eller måste det stå någonting?

Inte en blekaste faktiskt...

om du har testat med andra minnen skille det väl kunna vara RAM slotten på logikkortet som är trasigt.
I så fall är det väl bara skicka tillbaka

1
Bevaka tråden