Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Apple Center i Köpenhamn

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu kommer rapporterna om nya Apple Centers tätt. I fredags öppnade ännu en butik i Köpenhamn.

Oscar Bjers är välkänd på 99mac som VD för Apple, många glömmer att hans ansvarsområde även täcker våra nordiska grannar. Succén med Apple Centers (tidigare Apple Concept Stores) har nu även spridit sig till Danmark - det nordiska land som har lägst andel Macförsäljning (endast 1,7-1,8%).

Bilder: MacCenter

Notera mängden tillgängliga iPodMini vid premiären - hur vore det om Apple kunde skicka över några pallar även till Sverige?

Danska MacNyt har en intervju med VD Morten Andersen som berättar mer om den nya butiken:
Interview med Apple Centers direktör

Bildreportage ifrån öppningsdagen i fredags

Bra. Den här nyheten ska jag printa ut och visa när kunder kommer in och undrar varför vi inte har några iPod mini.

Typiskt min otur, var i Köpenhamn på jobb både tisdag, onsdag och torsdag... hade annars varit kul.

Vad är det för adress till det där stället?

http://www.maccenter.dk/

Apple Center - Gammel Mønt
Gammel Mønt 12
1117 København K
tlf. 33 12 1616

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 22:03

Landvinning

Yepp, eftersom jag är i Köpenhamn var eviga dag så blir det en smal sak att besöka den nyinrättade butiken. Toppen! Va många iPod Mini de verkar ha. Undra om det är tomma lådor?

1,7-1,8% andel i Danmark! Inte konstigt att mina danska kollegor inte förstår vad jag pratar om. De har väl inte ens sett en Mac på bild! :eek:

Ursprungligen av Martin Steffen:

Yepp, eftersom jag är i Köpenhamn var eviga dag så blir det en smal sak att besöka den nyinrättade butiken. Toppen! Va många iPod Mini de verkar ha. Undra om det är tomma lådor?

1,7-1,8% andel i Danmark! Inte konstigt att mina danska kollegor inte förstår vad jag pratar om. De har väl inte ens sett en Mac på bild! :eek:

Du kanske kan göra ett litet bildreportage?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 22:39
Ursprungligen av Kristofer G:

Du kanske kan göra ett litet bildreportage?

Ja, det är ju en idé, men var det inte precis det som gjordes här? http://www.maccenter.dk/abningen/

Jag tar med mig kameran i alla fall...

Jag var där på öppningsdagen men missade tyvärr de billiga iPods.
Upptäckte även att det låg en Tiger butik sidan om. Perfekt - är på jakt efter en ny kostym.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 23:21
Ursprungligen av tublenco:

Jag var där på öppningsdagen men missade tyvärr de billiga iPods.

Va, hade de BILLIGA iPods!? Hur billiga då?

999:- har jag för mig de skulle kosta.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 23:28
Ursprungligen av tublenco:

999:- har jag för mig de skulle kosta.

Ojdå, även i DKK pengar är det billigt vad det nu var för iPod...?

999 dkr!? Det var det j-igaste!!! Och jag missade det, jag som tillbringar över 50% av min tid i Cph....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-07 00:36

blir garanterat ett besök när jag åker över till köpenhamn nästa gång..

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 10:01

den där svaga marknadsandelen är väl inte så konstigt.
dom köper väl begagnade macar i sverige istället.
jag sålde min powerbook, dyrt med svenska mått mätt, men billigt med danska mått mätt.
fast det va ju ett tag sedan, jag vet inte hur "valutaläget" ser ut för tillfället...

Jag åker dit imorgon förmiddag och tar lite bilder tänkte jag. Kanske blir en pölse och gammeldansk också

1
Bevaka tråden