Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD - NEC 2500A i G5?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-02 22:24

Ja går det att sätta in en sådan. Har sett på G5or att luckan som åker ner på chassit trycks ner av släden, men standardbrännaren i datorn har ingen kant längst ner på släden. NEC 2500A har en liten sådan. Skapar detta något problem?

Det går att plocka bort fronten på släden. Funkar på alla optiska enheter....

Jag undrar bara vad du ska göra med en NEC 2500A brännare? Alla G5:or har väl redan en DVD-brännare, dessutom är inte NEC brännare att rekommendera till Mac.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-04 09:07

Om den funkar vill jag använda den. Ska man ha dvd-brännare med en G5a när man köper den kostar det ju 1000kr extra. Dessutom klarar min brännare av dual-layer skivor samt dvd+r-skivor vilket inte superdriven i G5an klarar av. Och vill jag ha en annan så kostar dom ju några hundralappar mindre än 1000 kr som applestore vill ha för den.
Så man kan väl se det som att jag är snål då Men det är bara för att jag är student.

Apple använder Pioneer och LG brännare, samma brännare som man kan köpa överallt. Skillnaden är att Apple inte har något officiellt stöd för DVD+R.

Sök igenom denna först.

http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

NEC brännare funkar men en Pioneer är att föredra..

Senaste Pioneer modellen har 16 x på både +R och -R och även stöd för Dual Layer, fast jag vet inte vad Apple använder just nu.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-10-04 16:56

Jättebra, då kan jag välja bort dvd-brännaren när jag köper maccen då
Nu måste jag bara få tag på applestore (ringa eftersom dom vägrade svara via mail) och fråga om studentkortet gäller vid köp med studentrabatt.

1
Bevaka tråden