Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gråa låtar i iPhoto 4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 15:42

En hel del av låtarna är gråa, alltså går inte att välja till bildspel, till mitt iPhoto 4, grymt trist nu när man kan spela mer än en låt. Jo, om man gör en helt ny spellista så spelas alla låtarna men inte annars. Någon annan som har liknande strul? /P

Jag har precis fått det, och det är oerhört irriterande. Kan kanske ha att göra med att jag slängde hela biblioteket och iTunes och indexerade om den. Men helt klart är att det bara går att välja vissa låtar.

iPhoto: 4.0.3
iTunes: 4.6 (15)
OS X 3.5

Någon annan som har samma problem? Lyckades du komma runt detta?

Ahh... Kom på vad problemet var. Hade gjort om filstrukturen, och det ville inte iPhoto vara med på riktigt. Gjorde samma sak igen alltså, rensade hela iTunes-biblioteket och la till alla mapparna igen. Nu hittar iPhoto varje låt, precis som det är tänkt.

Som sagt, if it ain't broke, don't fix it...

Jag kollade och hade en del grå låtar. Det var dock låtar som inte längre fanns i iTunes biblioteket. En låt fanns där, men var grå så jag öppnade iTunes, markerade låten och valde Visa info. Därefter var den svart och fin i iTunes igen. Men det tycks som om det ligger raderade låtar och skräpar i Biblioteksfilen.

1
Bevaka tråden