• Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-28 18:24

Sådär efter att ha tittat runt lite på forumet i ett par dagar har jag bestämt mig för att registrera mig. Så en liten presentation kanske inte sitter helt fel då.

Som sagt mitt namn är Magnus med efternamnet Sundberg. Är 21 år och studerar för närvarande animation och design på Högskolan i Gävle. Jag är på väg att bli en switcher. (eller ja lite iaf, kommer fortfarande använda mina trogna PC-burkar Jade och Bender) Ska köpa mig en G5 2x2ghz om någon månad. Har tidigare använt maccar på gymnasiet men inte varit så förtjust i dom men för ca 2 veckor sen satte jag mig vid en G5a och blev förälskad på en gång. Så när jag får pengarna jag väntar på så går det iväg en beställning på en G5 samt production suite. Ja anledningen till att jag switchar då. Förutom att jag blev förälskad så är Final Cut Pro en stor anledning till bytet. Skulle varit för Shake också om det inte var så sabla dyrt. Sen har även Maya Unlimited nu kommit till mac så då kan jag äntligen sitta på en dator med alla program jag behöver. Ja så jag kommer använda min framtida mac till mina 3D projekt helt enkelt.
Vad sysslar jag med annars då förutom det självklara (datorer och utbildningen). Jag tittar på tonvis av film vilket har sina bra och dåliga sidor. Bra som i att filmer kan vara helt underbart bra dåligt i som att man tittar på film istället för att göra något vettigt och viktigt. Laga mat är skoj har jag upptäckt sedan jag flyttade hit till Gävle. Sen så tränar jag också Hung Gar tre gånger i veckan sen en månad tillbaka. För dom som inte vet (vilket inte många verkar veta) så är Hung Gar en sydkinesisk Kung Fu-stil.

Annat man kan säga om mig är att jag anser mig själv vara för snäll mot folk. Det hör jag ofta från andra också så jag antar att det stämmer Detta har jag märkt på forumet att folk är så jag kanske passar in bra här. Vredesutbrott får jag bara när mina kära datorer går sönder eller när kundtjänster på företag inte vet vad dom pratar om. Annars är jag som sagt snäll och lugn.

Jajustdet en annan sak. Star Wars är ett stort intresse också till stor förtvivlan för min sambo som får stå ut med affischer, prylar och så vidare.

Är det något mer ni undrar så fråga på.