Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hej hej från umeå

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej, jag heter Christer och är från umeå.

jag har varigt pc-användare i 12 år.
nu är det så att senaste halvåret har jag varit ganska nyfiken på mac men inte vågat ta steget,
men sen en dag så kom imac g5 och nu är den nyligen avbetallade pc´n för 13 000.- nerskruvad i smådelar och hälften är sålt. så jag är tvungen att sitta på en gammal ibm thinkpad 266mhz till december då jag ska köpa en imac g5 1.6ghz med bluetooth-kit från macoteket.se.

jag ser fram emot att få prova nånting nytt och att inte längre ha ett stort grått plastmonster surrandes i nått dammigt hörn. jag hoppas jag ska trivas och att jag tar sig mod att dyka upp på nån macpub i umeå nästa gång det är.

mvh //C.Matsson

Du kommer att bli frälst broder.
Om du vill känna på lite Apple datorer innan så kan du gå till universitetet (Umdac) och känna på några macar. Du kan stå hur många timmar som hellst och lära känna Mac OS X. I alla fall under deras öppetider. 08:00 - 16:00.
Nere i stan så har du Grafit som kommer att få en iMac G5 inom kort.
Du kommer att vara en mästare på OS X innan du själv äger en.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Nere i stan så har du Grafit som kommer att få en iMac G5 inom kort.

Bara som ett bevis på hur insnöad jag är...
Var ligger Grafit och vad har de i butik? -Har de iLife, spel, etc?

jag har pillat på en kompis powerbook g4 och är helt facinerad över hur lent allt är, bara flyter vackert och sömlöst. till skillnad från windows som är "ruffigt" och knackligt.

1
Bevaka tråden