Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presentation av Lillbyrro!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Lillbyrro heter jag, eller ja - Elin är mitt riktiga dopnamn. Kallas Lillbyrro av familjen och de närmaste vännerna. Lillbyrro kommer ifrån byrro som i sin tur kommer ifrån schyrro-byrro = juste. Hängde ni med? Hmm, i Norrland händer det i alla fall att man säger så. Alltså - Lillbyrro= liten juste individ = jag (lill eftersom jag är minst i familjen, min syrra är Storbyrro och pappa Monsterbyrro...).
Har kikat runt här i några veckors tid inför mitt datorinköp och jag måste säga att jag är mycket imponerad av den här sidan och dess medlemmar förstås. Så mycket kunnande och trevlig stämning är sällsynt att finna på en och samma plats. Nu väntar jag på Ibook 12 tum och Ipod 20GB som faktiskt verkar vara färdigbyggd och ivägskickad idag. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av datorer men ju mer man lär sig desto mer vill man veta...
Annars bor jag i Halmstad sedan några månader tillbaka men är född och uppväxt i södra Norrland. Bor tillsammans med Johann, 30-årig civilingenjör som håller på med musik och foto och älskar sin PB 12". Dessutom har jag två små vilddjur till katter, abessinierkillen Jamaal och en asiantjejen Fatima. Katterna är en stor lycka i mitt liv, jag vet inget bättre än att köra näsan i pälsen och känna deras lugna andetag och djupa, tillfredsställda kurrande. Till min natur kan jag annars vara rätt stressad och i gasen men katterna har verkligen en lugnande effekt på mig.
För närvarande pluggar jag nationalekonomi här på högskolan i Halmstad. Har sedan tidigare en fil.kand i franska och statsvetenskap från Göteborgs universitet. Har dessutom hoppat av jur.kand två gånger, men nu kommer jag inte tillbaka!
Förutom mina katter är jag passionerat intresserad av politik, matlagning, film och sneakers.

Avslutningsvis:

Gillar:
Film: Buffalo 66, Funny Games, Ice Storm, Dogville
Bok: Kundera, Oates, Auster, Jersild, Houellebecq, Darrieusecq - just nu tyvärr endast MICROECONOMICS
Musik: Johnny Cash, Gainsbourg, Björk, Radiohead, PJ Harvey
TV: Six feet under, Sopranos, Agenda (ha, ha!)
Mat: Baklava, chèvre, pinjenötter, Tiramisu (min egen!!), Canelloni, sötpotatis, rökt ren, pepparrot, saffran, fikon

  • Medlem
  • 2004-09-25 17:47

Elin är ett fint namn, det heter vår dotter.

1
Bevaka tråden