Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD uppspelning problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 21:35

Hej !

Har idag haft problem med två DVD VIdeo skivor. Den första vill inte starta, den andra hänger sig (regnbågssnurra) efter par minuter.

Problem uppstår också i DVD Backup. Se bifogade dumpar.

Kopierade skivan som inte ville starta till hårddisken. Det gick. Sedan blir det rejäl krash när försöker köra video_ts mappen från DVD Player. Blir meddelandet på fyra språk att man måste hålla inne strömbrytaren ett par sekunder. Går inte att göra något annat.

Detta är första DVD jag har problem med. Är på min PowerBook 12". Häromdagen hade jag problem att mata ut en CD-R bränd skiva som kom från PC.

Läste i trådar att spelaren kan vara känslig. Är detta att vara känslig? Eller finns det något att göra?

tacksam för tips, Mvh Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 23:16

Man måste köra DVDfilmen i Apples DVDPlayer ett antal minuter för att kunna backa up den, därav felmededelanden troligtvis.

Det du får är "Kernel Panic" En VIDEO_TSmapp kan man inte köra i DVDPlayer vad jag vet men däremot i VLC.

Konstigt att du inte kan spela upp filmen/-erna, kanske är fel region? Om datorn går i vila med DVDskiva måste man starta om datorn för att få ut den (kanske efter att ha använt DVDPlayer eller DVDBackup...?) = irriterande bugg i OS X!

Ursprungligen av Earth:

Man måste köra DVDfilmen i Apples DVDPlayer ett antal minuter för att kunna backa up den, därav felmededelanden troligtvis.

Det du får är "Kernel Panic" En VIDEO_TSmapp kan man inte köra i DVDPlayer vad jag vet men däremot i VLC.

Konstigt att du inte kan spela upp filmen/-erna, kanske är fel region? Om datorn går i vila med DVDskiva måste man starta om datorn för att få ut den (kanske efter att ha använt DVDPlayer eller DVDBackup...?) = irriterande bugg i OS X!

QT kan visst köra Video_ts-mappar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 00:08
Ursprungligen av iJohannes:

QT kan visst köra Video_ts-mappar.

Det kunde man visst... tur att jag la till "vad jag vet"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 07:21

Tack för tipsen. Båda skivorna är av svensk region. Testar och kör video_ts mappen i VLC. Det blir även där "regnbågssnurra" och det går inte vidare. Ingen krash denna gång men tvångsavslutning.

Jag tror det bara är att acceptera - skivorna eller din DVD-spelare är paj.

Har du testar filmerna på annan dator?

1
Bevaka tråden