Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson V800 ny 3G mobil

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-09-22 10:32

Läs mer här

Äntligen en 3G-telefon som verkar vettig, och inte extremt stor och ful. Tråkigt att det bara är Vodafone som säljer den...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 10:57

Neeeej!...(tvinga mig inte köpa en ny!)...

Har en Z1010 men skulle ALDRIG köpa en Vodafonad.... Den är ju befläckad av VODA ju! arbetskompis to en F500/K500 som är Vodafonad... Ikonerna stinker för att inte tala om resten. Bl a kan man inte välja vilka MP3 filer man vill ha som ringsignal. Detta är låst. Du kan endast använda de som medföljer eller köpa/ladda ner från Voda.... usch!

Men mobilen ser sjysst ut!

  • Medlem
  • 2004-09-22 17:34

Telefonen ser ut skitsnygg ut, ... men Vodafåne ... WTF... neeejjjj.
Hur kan SonyEricsson vara så dumma å låsa sig till en leverantör??? Fattar de inte att det finns folk som absolut inte vill ha VDF.

Ursprungligen av 3OPAH:

Telefonen ser ut skitsnygg ut, ... men Vodafåne ... WTF... neeejjjj.
Hur kan SonyEricsson vara så dumma å låsa sig till en leverantör??? Fattar de inte att det finns folk som absolut inte vill ha VDF.

Icke att dom är dumma - detta är en Enkel ekvation(TM):

"SEMC tar fram en specialtelefon till Vodaphone" + "Vodaphone pumpar in några miljarder i marketing" = "Många telefoner sålda för SEMC"

Om SEMC sålt telefonen själva hade dom fått lov att pröjsa PR/Marketing själva - dessutom har inte SEMC tillgång till "varumärken" såsom Beckham mm.

/CX

  • Medlem
  • 2004-09-23 08:36

Jo jag har fattat att Vodafåne har pröjsat en del för kallaset men om SE ska sälja bara till Vodafåne tror jag ändå att de kommer att förlora på sikt. Man får hoppas att detta bara är en "release-grej".

.......eller att en del bor och vistas i mindre masttäta områden?

  • Medlem
  • 2004-09-22 17:40

Pengar styr det mesta, kan inte Vodafone få tag på kunder på annat sätt får de ju styra men telefonerna istället...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 18:04

Det ör ju det minsta problemet att låsa upp en program telefon och ändra hur man själv vill!

Det är tuffare med opperatörs låset
vh tobias
m

Ursprungligen av atomlab:

Det ör ju det minsta problemet att låsa upp en program telefon och ändra hur man själv vill!

Det är tuffare med opperatörs låset
vh tobias
m

Visst kan man byta menyer men då måste det finnas mjukvara utan VODA och enligt det lilla jag läst så ska detta vara exklusivt för VODA.. en man kan ju hoppas.....

Känns tråkigt, och nästan maktmissbruk, att så många nya mobiler kommer till den största operatören.

Men det är en fin nalle kan jag intyga.

Ciryon

Även om jag förstår SEMCs motiv, så har även jag lite svårt att svälja den typen av paket - jag vill kunna köpa en telefon och peta i vilket SIM som helst. Jag har svårt att tro att V800 inte dyker upp hos andra operatörer i en något förändrad skepnad inom ett halvår.

/CX

  • Medlem
  • 2004-09-24 17:06

Det är farligt att skapa irritation av det här slaget hos kunderna. Det borde SE ha räknat med när de förhandlade med Vodafåne om "marknadsgerejerna".

1
Bevaka tråden