Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig bild när PB:n körs med extern skärm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 20:57

Sitter sedan en månad med en PB 1,5 15" och är mycket nöjd. Skall sälja min gamla TFT skärm till syrran och tänkte bara kolla hur det var att köra powerbooken med extern skärm. Detta var ingen rolig upplevelse. Bilden var flimmrig och väldigt oskarp, vilket den ej är om jag kopplar in olika pc:s till den.

Kör med dvi-vga adaptern och skärmen är en 17" MultiQ TFT, dvs en bra skärm i 15000 kr klassen.

Kan det vara fel på utgången, adaptern eller något annat. Kan jag installera några drivrutiner för skärmen eller hur funkar det, ny på mac?? Datorn hittar skärmen med rätt modell och allt..

  • Medlem
  • 2004-09-19 21:27

Bilden är normalt sett väldigt bra, även om man kopplar via VGA-adaptern. Du ska inte behöva några drivrutiner. Det ligger kanske närmast till hands att anta att det är något fel på adaptern, men det kan ju vara kontakten också. Prova med en annan skärm också om du har möjlighet, och om du kan vore det ju bra att kunna testa adaptern med en annan dator.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 23:54
Ursprungligen av stfm:

Bilden är normalt sett väldigt bra, även om man kopplar via VGA-adaptern. Du ska inte behöva några drivrutiner. Det ligger kanske närmast till hands att anta att det är något fel på adaptern, men det kan ju vara kontakten också. Prova med en annan skärm också om du har möjlighet, och om du kan vore det ju bra att kunna testa adaptern med en annan dator.

Följer det inte med en DVI-adapter som borde ge mkt bättre bild?

1
Bevaka tråden