Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leftrustle

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Heter Patrik, är 23, bor i Göteborg sen 2000 men uppväxt mestadels i Södertälje.

Pluggar sedan 4 år tillbaka på Chalmers, Väg och Vatten, och siktar på en examen runt 2006. Förhoppningsvis får jag sadla om och ta en examen i Naval Architecture istället för Civil Engineering. Ser bättre ut på visitkortet.

På fritiden slackar jag mest, sitter hemma och dricker te, lyssnar på musik och umgås med familjen, som består av 23-årige Johanna och 3-årige katten Gizmo.

Min mac-bana startades då jag började arbeta som annonssäljare samt skribent för Tofsen, kårtidningen på Chalmers. Då fick jag sitta med med en gammal beige G3. Men jag suktade drömskt efter en annan redaktionsmedlems hyperfräna TiBook. Efter 1,5 års suktande tog jag tag i saken och slängde ut min beiga, bullriga, hemska Network-dator och införskaffade en iMac 17". Något jag aldrig ångrat ens en sekund. Nu för tiden är vi tre personer i Tofsen som switchat. Bara man får känna på maskinerna är man uppenbarligen fast...

Drömmer just nu om en iMac G5 samt en liten bärbar så jag slipper använda Windows-häckarna i skolan samt att jag och sambon slipper bråka om skönheten.

Använder min mac mestadels till tidsfördriv, men min sambo skriver mycket uppsatser på den och det händer att jag drar igång Matlab och Mathematica då och då.

Tja, det var väl allt.

Jo, just det, har hängt här sen våren 2003.

Och ja, det är jag på avataren, och ja, jag har ibland hemskt mycket skägg. Om någon nu undrar....

Eftersom alla andra gör det så slänger jag också upp en fin bild, tagen av mästerfotograf maco.

Senast redigerat 2004-09-20 13:15
  • Medlem
  • 2004-09-20 08:07

Hej Jr./Leftis/Patrik

Du är en sköning både här på OT och IRL !!

1
Bevaka tråden