Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nillon

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-19 22:23

...och såklart är det inte mannen på bilden som har skrivit presentationen.
Bakom bilden på den forne Twisted Sister-frontmannen döljer sig Martin, en nästan lika långhårig snart 21-årig kille, ursprungligen från Bollnäs men numera bosatt i Malmö. Har jobbat ett år med grafisk form och digitaltryck, men numera pluggar jag nätverk- och kommunikationsarkitektur (tyvärr en Windows-baserad utbildning :(, men det mesta vi läser går att applicera på annat än Windows också.)
Hemma håller jag mig dock borta från allt vad Windows heter, operativsystem som inte innehåller ett X i namnet (nej! "XP" räknas inte!) har inte på mina datorer att göra.
Maskinparken ser för tillfället ut såhär:

iBook 900, 640 MB ram, 40 GB hd, Mac OS X 10.3.5. Allmän mysmaskin.

Power Mac G3 "blådåre" på 450 MHz, den står bara och samlar damm just nu i väntan på någon uppgift.

Power Mac G3 (beige), 300 MHz, 20 + 120 GB hd. Min lilla hemmaserver. Agerar brandvägg, mailserver, webserver etc. Debian Linux är det som snurrar på den rackaren.

Och så har jag en PC-burk också, en Shuttle med en athlon XP 2600+ och lite annat gos. Debian Linux även på denna. Har den mest för att spela Unreal Tournament 2004 på numera.

När jag inte sitter vid datorn och ugglar så fikar jag gärna med vänner, läser, lyssnar på musik, låtsas att jag kan spela gitarr, tittar på film och försöker springa på konserter så ofta som möjligt.

Over and out.

Senast redigerat 2004-09-19 22:35

Jag undrar en sak. Du sa att du inte undviker Windows när du är hemma, och att du inte kör operativsystem som inte har bokstaven X i sig.
Det betyder att att du kör Windows XP fast du inte kör Windows.

Jag får inte detta att gå ihop

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-19 22:34

Jäklar, det tänkte jag inte på!
Då får vi revisionera lite.

  • Medlem
  • 2004-09-19 22:37

jag läste det inte som att Nillon har alla os med x i... bara att alla os han har innehåller x.

Ursprungligen av Baron:

jag läste det inte som att Nillon har alla os med x i... bara att alla os han har innehåller x.

Jag läste det som att han accepterar alla OS som har X i sig

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-16 23:31

Eftersom min tråd automagiskt hoppade upp här (tack Jan Dejmo och hej på dig, varför du nu skrev det här övergår mitt förstånd ) så kan jag ju komma med en liten uppdatering på datorfronten.
Blådåren har numera fått en uppgift - och en mycket trevlig sådan, nämligen att vara min musikskaparmaskin!
Trodde den skulle vara för slö för att orka driva runt Cubase SX (det står ju faktiskt G4 i systemkraven), men det funkar riktigt bra för mina behov.
Nu blir det till att knöka i ett Audiomedia III-ljudkort (efter mitt nästa besök i Bollnäs) och införskaffa en POD2 och ett par monitorer.
Just nu kör jag gitarr rakt in i mikingången och latjar lite med en demoversion av Amplitube, men det känns lite begränsat trots allt.

1
Bevaka tråden