Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spricka i PBG4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Älskar min powerbook. Avgudar den. Därför är det mer än tragiskt när jag upptäcker en spricka vid bildskärmsfästet.

Någon som har varit med om nåt liknande? Vad gör man?

Edit: Tog bort död länk.

Senast redigerat 2005-01-23 22:52

Så länge inget annat är fel så tror jag inte du behöver göra annat än att vara varsam när du öppnar/stänger skärmen. Att byta chassit kostar säkert lika mycket eller nästan som en ny dator..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 23:44
Ursprungligen av martenbjork:

Hej

Älskar min powerbook. Avgudar den. Därför är det mer än tragiskt när jag upptäcker en spricka vid bildskärmsfästet (se Bild ).

Någon som har varit med om nåt liknande? Vad gör man?

Min lägenhetskompis TiBook blev skakad (av en tjej som aldrig kommer att få röra en teknisk pryl jag äger). Skärmfästena gick av, vilket tydligen är rätt vanligt. Tyvärr sprack själva chassit också och det skulle kosta nånstans mellan sju- och niotusen att laga. Försäkringsbolaget värderade hans 2,5 år gamla 26000-kronorsdator till strax under vad det kostade att laga den och om jag inte minns helt fel slutade det med att han bara sket i det och köpte en ny.

Så var jäkligt försiktig när du öppnar och stänger skärmen, och försök få tag i en likadan med brända kretsar eller trasig skärm eller nåt och se om du kan byta chassit på din.

Var det inte en generation powerböcker som hade erkänt dåliga skärmfästen? Kommer inte ihåg när det var och det framgår inte riktigt hur ny din är... Det är sorgligt iaf. Imorgon åker min iPod till sin sista vila i Holland... Man sörjer alltid lite extra när ens Apple prylar pajjar...

500!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 23:52
Ursprungligen av melfunko:

500!!!

*morr*

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-09-13 23:51

Förstärk med lite epoxy superlim så den inte spricker vidare
mvh

tack för tipsen, prylen löstes med lite klister å prylar. för er som undrar över "500" och "morr" så hänvisar det till en rekordlång tråd på macfeber.com:

macfeber.se/2004/07/ny_ipod_fr_inte.html

  • Oregistrerad
  • 2004-09-16 21:16
Ursprungligen av martenbjork:

klister å prylar

Undrar om gaffatejp hade funkat...?

1
Bevaka tråden