Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag blir galen på min P900

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter på ett företag med ungefär 30 pc burkar och en Mac. Jag hade med stora ord skrytit för mina kollegor om hur faktastiskt det är med Mac OS X och iSync.

Tyvärr så fick jag skämmas rejält när det visade sig att min splajs nya P900 inte gick att synka med Macen. Det spelar ingen roll hur jag gör, det vägrar att fungera. Den kommer halvvägs och sen fryser den tvärt. Slår jag av kalendersynkningen så fungerar det fint.

Varje morgon när jag sitter med min PC så får jag höra allas hånfulla kommentarer . Jaså, kör du PC idag.

Om jag inte får kläm på detta måste jag fortsätta köra PC och det känner jag inte speciellt mycket för Hoppas att någon vet hur man kan få möget att funka.

Jag kör:
Mac OS Panther senaste verren
Senaste iSync
G4 med 1000 mhz, typ!
Bluetoth adapter (D-link)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-09-15 18:50

Det har faktiskt aldrig varit nått problem att synca P900 med maccen för mig iaf. Jag skulle gissa felet ligger nån annanstans.

Ursprungligen av bollman:

Det har faktiskt aldrig varit nått problem att synca P900 med maccen för mig iaf. Jag skulle gissa felet ligger nån annanstans.

Det är rätt många som har haft problem med detta verkar det som om. Det finnsen mängd sidor om det på nätet meninga av de tips som finns där har hjälpt mig.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-15 21:47
Ursprungligen av macaholic:

Det är rätt många som har haft problem med detta verkar det som om. Det finnsen mängd sidor om det på nätet meninga av de tips som finns där har hjälpt mig.

Jag använder inte P900, men en grej du kan testa (om du inte redan gjort det) är att ta bort parkopplingen från både telefon och dator, och sedan para FRÅN telefonen, och sedan från datorn. För en del verkar det ha hjälpt. Vet inte om det gör dig klokare, men har du inte testat kan det ju vara värt ett försök!

Jag har precis köpt en P900 och jag háde inga som helst problem att synka den med macen.
Det enda jag har sett är att apple rekomenderar 10.3.5 och iSync 1.5, med har du ju...

Mats B

Byt till P910

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-09-15 22:35
Ursprungligen av Micke W:

Byt till P910

Fungerar det bättre då?

Problemet är löst.

För god ordnings skull skall jag helt kort förklara hur jag gjorde.

Jag installerade helt enkelt salling Clicker och bad den om att hålla liv i bluetoth kopplingen varje 15 sek. Bingo allt fungerar perfekt.

jag märkte nämligen att om man hade adressboken igång när man försökte synka så frös den först längre fram i processen.

Tack för hjälpen alla

mvh
Carsten, den glada macägaren

Senast redigerat 2004-09-17 13:19
Ursprungligen av Robban B:

Fungerar det bättre då?

Fungerar faktiskt riktigt bra. Har nu suttit och lekt i ett par dagar. Salling Clicker är grymt på 910an.

1
Bevaka tråden