Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda G4:a som Extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm

Jag har funderingar på att koppla en G4:a till min G5:a...Vi firewire, och sen göra en raid på diskarna i.
Är det verkligen möjligt? Kommer det att vara en snabb åtkomst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 17:17

Man behöver väl köra FW 800 för att det ska vara effektivt men du kanske har det på G4an!? I så fall bör det fungera som andra externa raidsystem.

Ursprungligen av Earth:

Man behöver väl köra FW 800 för att det ska vara effektivt men du kanske har det på G4an!? I så fall bör det fungera som andra externa raidsystem.

FW800 är i exemplet inte effektivare än FW400 tyvärr så är det konstigt nog tvärtom iaf på G5orna. Sen hänger det ju mer på hårddiskarnas prestanda än Firewirestandarden i sig om mna nu inte kopplat ihop mycket på samma FW buss.

Gigabit ethernet?

J.

Grejjen är om det funkar att ha G4:an som vilken extern hårddisk som helst?

Leker också med tanken att ha två datorer som delar på en skärm.
Om jag har Firewire emellan, är det Target mode som gäller då, dvs starta med T-tangenten nere för att hitta den andra datorn, eller vad?

Ursprungligen av Pocahontas:

Leker också med tanken att ha två datorer som delar på en skärm.
Om jag har Firewire emellan, är det Target mode som gäller då, dvs starta med T-tangenten nere för att hitta den andra datorn, eller vad?

Jepp, så funkar det. Fast jag vet inte om man kan säga att 2 datorer delar på en skärm då datorn som e i T-mode inte kan utföra mer än att dela ut sin HD.

1
Bevaka tråden