Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt problem?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-14 17:17

Ny här på 99Mac! Juste ställe!

Försöker hitta information om vad man kan göra med en (förmodad) trasig laddare till min iBook G3, 800Mhz och trots sökande i forum ej hittat någon tillfredställande lösning.

Min laddare är alltså troligen trasig. Dosan blir varm (läs het) och kontakten som kopplas till datorn blir också varm, däremot lyser varken grönt eller orange ljus som brukligt är. Ja just det, batteriet laddas inte heller...

Är det någon som känner till problemet, vet vad man kan göra (typ öppna något) eller om det bara är att punga upp de där stålarna man vill lägga på roligare saker.

Mgfopn (med god förhoppning om positiva nyheter)
Z.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 18:25

Se till att du får tillgång till en alternativ laddare och testa med den. Funkar det, då vet du vad som är fel. Jag råkade ut för att kontakten inuti iBooken hade pajat. Skulle det (knappast troligt) vara så i ditt fall är det ju onödigt att köpa en ny laddare.

Att öppna en laddare är inte att rekomendera, jag har försökt att bryta upp en "tefatsladdare" utan framgång. Det knakade mest och plasten sprack men den öppnade sig inte.

Nu blir ju din laddare varm, men annars kan det vara värt att byta sladen som går från uttaget och till dosan. En kollega hade just det problemet. Ny sladd, och presto!

  • Medlem
  • 2004-09-14 18:40

Tack för tipset.

Men jag glömde säga att jag redan hade testat med andra adaptrar och då laddade batteriet som det skulle. Plus att jag testade att byta ut sladd mellan vägguttag och adapter och det var ingen skillnad. Så problemet ligger antingen i adaptern eller kontakten mot datorn.

Låter som om det blir att punga upp de där slantarna ändå... suck.

Z.

1
Bevaka tråden